DAJ CYNK

Kobiety napędzają rynek smartfonów

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych na smartfonach. 60% kobiet w Europie Zachodniej korzysta z sieci społecznościowych poprzez smartfony (52% mężczyzn) - wynika z badania Ericsson Consumer Lab.

Kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych na smartfonach. 60% kobiet w Europie Zachodniej korzysta z sieci społecznościowych poprzez smartfony (52% mężczyzn) - wynika z badania Ericsson Consumer Lab.

Kobiety korzystają ze smartfonów do załatwiania codziennych spraw, częściej niż panowie korzystają z SMS-ów, 77% z nich wysyła i odbiera fotografie, 59% korzysta z mediów społecznościowych, 24% używa aplikacji jako biletów lub kart wstępu, a 17% realizuje kupony za pomocą smartfonów.

Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki. Kobiety przodują pod względem wysyłania i odbierania fotografii w rozwiniętych krajach Azji (87% kobiet vs 79% mężczyzn). W Europie Zachodniej aż 60% użytkowniczek smartfonów korzysta z sieci społecznościowych, w porównaniu z 52% użytkowników płci męskiej.

Jedna czwarta kobiet w Ameryce Północnej (znacznie więcej niż w pozostałych regionach) używa smartfonów jako biletów lub kart wstępu. W Ameryce Łacińskiej panie częściej niż panowie realizują kupony, choć ogólne wskaźniki korzystania z tej usługi są tam niższe od średniej globalnej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ericsson