DAJ CYNK

Huawei chwali się wzrostami w Polsce. Chińczycy są przekonani, że wkrótce będą numerem jeden

Sebastian Górski

Prawo, finanse, statystyki

Na porannym spotkaniu z przedstawicielami Huawei zaprezentowano kilka liczb podsumowujących sytuację producenta na przestrzeni minionego roku, jak również odniesiono je do wyników z poprzednich 12 miesięcy.

Według danych GfK Polonia, ilościowy udział Huawei w rynku smartfonów wzrósł w minionym roku do poziomu 29,5 proc. (w 2017 r. wynosił 21,8 proc.). Zanotowano również wzrost wartościowy (27 proc. w 2018 r. vs 19,4 proc. w 2017 r.). W obu przypadkach mamy zatem wzrost o odpowiednio 35 i 39 proc. Dużo wyższą dynamikę wzrostu ilościowego i wartościowego Huawei odnotował w segmencie smartfonów w cenie powyżej 600 euro.

Zobacz: Huawei P30 i P30 Pro w przedsprzedaży z zegarkiem i bezprzewodową ładowarką

Ilościowo w segmencie smartfonów powyżej 600 euro Chińczycy skoczyli na 16,5 proc. w 2018 r. (z 4,2 proc. w 2017 r.). W zakresie wartościowym wynik w tym segmencie za 2018 rok zatrzymał się na 14,8 proc. (z 3,7 proc. w 2017 r.). W segmencie smartfonów za 300 - 400 euro Huawei zanotował ilościowy udział na poziomie 41,6 proc w 2018 roku (30,9 proc. w 2017 r.). Wartościowo podskoczył do 41,5 proc. (30,3 proc. w 2017 r.).

Zobacz: Huawei pozywa USA za ograniczenia handlowe. Skarga wpłynęła do amerykańskiego sądu federalnego

Co było raczej do przewidzenia, lepsze wyniki sprzedaży od poprzednika notuje koń pociągowy średniej półki, czyli najnowszy Huawei P smart 2019. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy dostępności na rynku (styczeń i luty 2019 roku), zanotowano wzrost o 131 proc. (rok-do-roku) względem wyników osiągniętych przez model Huawei P smart 2018.

Zobacz: Huawei otwiera Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego w Brukseli

Huawei mocno liczy na marcową premierę smartfonów z serii P30 oraz nową odsłonę serii Mate, która zadebiutuje zapewne zgodnie z corocznym rozkładem w październiku. Dzięki temu Chińczycy przewidują, że już w drugim kwartale tego roku wskoczą na pozycję lidera w Polsce, zrzucając z tronu Samsunga. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia rosnącego w siłę Xiaomi, ale tutaj Huawei stawia sprawę jasno - nie będzie wojny cenowej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Huawei