DAJ CYNK

Wyniki Grupy Polsat Plus za 2Q2022. Firma nie zwalnia tempa

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Grupa Polsat Plus wyniki 2Q2022

Grupa Polsat Plus zaprezentowała wyniki finansowe i operacyjne za drugi kwartał 2022 roku. Grupa wzmacnia ofertę 5G, jako jedyny operator na rynku oferuje swoim klientom usługę Disney+ i rozwija projekty w nowym obszarze działalności Czystej Energii i Zielonego Wodoru.

Nasza Grupa nie zwalnia tempa. W ostatnich miesiącach przedstawiliśmy nowości w każdym segmencie działalności. Abonentom wszystkich naszych usług zapewniliśmy możliwość skorzystania z pakietów z Disney+, o kolejne 10 lat przedłużyliśmy prawa do pokazywania na naszych sportowych antenach najważniejszych turniejów siatkarskich, rozwijamy ofertę 5G.

Wraz z ZE PAK zaprezentowaliśmy polski autobus wodorowy NesoBus, z którego mogli już korzystać mieszkańcy Gdańska, Gdyni, Wrocławia, Konina i Warszawy. W tym samym czasie rozpoczęliśmy współpracę z doświadczonym partnerem chętnym do współinwestowania w część biurową i komercyjną w Porcie Praskim.

 – powiedział Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus

Zobacz: Plush odpala promocję. Abonament z 30 GB Internetu za 20 złotych
Zobacz: Plus może odetchnąć. Kara została zmniejszona

Grupa Polsat Plus 2Q2022 podsumowanie

Segment usług B2C i B2B

Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 milionów usług płatnej telewizji, telefonicznych i internetowych. W ciągu roku liczba klientów usług multiplay wzrosła o 45 tysięcy, osiągając na koniec czerwca 2022 roku 2,46 miliona. Z kolei liczba usług kontraktowych B2C wzrosła o ponad 161 tysięcy w ujęciu rocznym, do około 13,35 miliona. Z tej liczby 6,2 mln to telefonia komórkowa, 5,2 mln to płatna telewizja, natomiast 2,0 mln to usługi internetowe.

Grupa Polsat Plus 1Q2022 RGU

Średni miesięczny przychód od indywidualnego klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł do 70,2 zł (+3,5% rok do roku). Jednocześnie wskaźnik odejść (churn) pozostał na bardzo niskim poziomie 6,8% w skali roku.

Grupa Polsat Plus 2Q2022 ARPU

Grupa Polsat Plus odnotowała wzrost (w ujęciu rocznym) liczby usług przedpłaconych do 2,77 mln (+6,5% rok do roku). W ujęciu kwartalnym nastąpił jednak spadek o około 2,1%. Wprowadzone zmiany ofertowe przełożyły się na wyraźny wzrost ARPU – o 8,7% w ujęciu rocznym, do poziomu 17,4 zł

Grupa Polsat Plus 2Q2022 prepaid

Klienci Polsat Box i Plusa przetransferowali w I półroczu 2022 roku około 966 PB danych, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej.

Jeśli chodzi o klientów biznesowych (B2B), ich liczba wyniosła na koniec 2Q2022 68,8 tysiąca. Każdy z nich generuje miesięcznie średnio 1,4 tys. zł przychodu.

Grupa Polsat Plus 2Q2022 B2B

Konsekwentnie realizujemy naszą strategię multiplay, co przekłada się na niezmiennie bardzo niski wskaźnik rezygnacji z naszych usług na poziomie 6,8% i wyraźnie rosnący średni przychód od klientów indywidualnych, który przekroczył 70 zł. Na sukcesywny wzrost ARPU ma też wpływ postępująca popularyzacja taryf 5G, którą wspiera wysoki zasięg sieci 5G Plusa i rosnąca liczba sprzętów 5G w ofercie sieci Plus.

– powiedział Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus

 

Segment mediowy: telewizja i online

Oglądalność kanałów Grupy Telewizji Polsat w grupie komercyjnej wyniosła 22,8% w II kwartale (7,7% kanału głównego oraz 15,1% kanałów tematycznych) i 23% w I półroczu (8% kanału głównego oraz 15% kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu zachowały stabilny poziom na tle dotkniętego spadkami rynku. W drugim kwartale wyniosły one 330 mln zł, analogicznie jak rok wcześniej. W całym pierwszym półroczu zwiększyły się do 603 mln zł, co zwiększyło udział grupy w rynku reklamy TV do 28,5%.

Grupa Polsat Plus 2Q2022 TV

Grupa Polsat-Interia ma już niemal 21 mln użytkowników portali miesięcznie. Generują oni co miesiąc średnio ponad 2 mld odsłon.

 

Grupa Polsat Plus 2Q2022 Interia

W pierwszym półroczu Polsat był liderem oglądalności w grupie komercyjnej. Pomimo niekorzystnego wpływu wymuszonego procesu przejścia na nowy standard DVB-T2 oraz niesłusznego uprzywilejowania TVP udział całej Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł 23%, czyli zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi. Nasze przychody z reklamy TV były na stabilnym poziomie na tle dotkniętego spadkami rynku. Do 21 mln wzrosła liczba realnych użytkowników portali Grupy Polsat-Interia. Wraz z Interia.pl, Polsatsport.pl czy Polsatnews.pl jesteśmy wiodącym wydawcą internetowym.

– powiedział Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus

Grupa Polsat Plus 2Q2022 wyniki operacyjne

Segment Czysta Energia

Grupa Polsat Plus (wspólnie z ZE PAK) realizuje szereg działań mających na celu szybką rozbudowę segmentu Czystej Energii. W ostatnich miesiącach były to między innymi:

  • Największa farma fotowoltaiczna w Polsce zlokalizowana w Brudzewie wyprodukowała w I półroczu br. 42,9 GWh czystej, zielonej energii, przekraczając pierwotne oczekiwania, a jednocześnie przyczyniając się korzystnie do wyniku finansowego uzyskanego przez Grupę.
  • Podwoiła się skala rozpoczętych inwestycji wiatrowych na lądzie poprzez nabycie projektu farmy wiatrowej Człuchów, obecnie są budowane projekty wiatrowe o łącznej mocy >140 MW.
  • Zaprezentowany polski, w pełni ekologiczny autobus wodorowy Grupy i ZE PAK woził już testowo pasażerów w Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu, Warszawie i Koninie, spotykając się z bardzo pozytywnym odbiorem władz miast i samych mieszkańców – przyszłych pasażerów.
  • Zawarto umowę z Mostostalem Puławy na budowę fabryki autobusów wodorowych w Świdniku. Rozpoczęcie prac planowane jest na wrzesień, a planowany termin zakończenia budowy to połowa 2023 roku.
  • Pierwszy elektrolizer o mocy 2,5 MW, dający możliwość produkcji 1000 kg zielonego wodoru dziennie, zostanie dostarczony do Konina na początku września tego roku.

Grupa Polsat Plus 2Q2022 cel1

Grupa Polsat Plus 2Q2022 cel2

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus

Całkowite przychody Grupy Polsat Plus osiągnęły w 2Q2022 3,2 mld zł, o 5,8% więcej niż rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł prawie 900 mln zł, o 6 mln mniej w ujęciu rocznym.

Grupa Polsat Plus 2Q2022 przychody

Wolne przepływy pieniężne utrzymywały się na wysokim poziomie 1,34 mld zł pomimo niekorzystnych czynników makroekonomicznych, realizacji projektów akwizycyjnych i wsparcia projektów OZE w ramach Strategii 2023+. Wskaźnik całkowitego zadłużenia pozostawał na niskim poziomie 1,39x (dług netto/EBITDA LTM). Grupa wypłaci dywidendę w wysokości 661 mln zł, czyli 1,2 zł na akcję.

Stopniowa budowa ARPU klientów indywidualnych przekłada się na stabilny wzrost przychodów detalicznych, którym towarzyszy również silny wzrost przychodów ze sprzedaży smartfonów, co kompensuje ubytek przychodów hurtowych. Warto zwrócić uwagę na stabilny wynik EBITDA segmentu usług B2C i B2B, osiągnięty pomimo presji inflacyjnej i rosnących kosztów energii. Z kolei w segmencie mediowym rosną przychody z reklamy online, od operatorów kablowo-satelitarnych i ze sprzedaży licencji. Pozytywny wpływ na wyniki całej Grupy mają także segment nieruchomości oraz wysoka produkcja energii elektrycznej przez wielkoformatową farmę solarną Brudzew.

– powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus

Więcej informacji dotyczących wyników Grupy Polsat Plus za drugi kwartał 2022 roku można znaleźć w tej prezentacji (PDF).

Zobacz: Orange Polska prezentuje wyniki za 1H2022. To było udane półrocze
Zobacz: W T-Mobile skaczą z radości. Kolejny kwartał z wyższymi wynikami

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Grand Warszawski / Shutterstock.com

Źródło tekstu: Grupa Polsat Plus