DAJ CYNK

Eurobarometr: najważniejsza dla użytkowników jest cena i prędkość

09.07.2013

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6

Ważne 5

0

Według najnowszego ogólnoeuropejskiego badania dotyczącego sposobów korzystania z internetu przez Europejczyków, szybkość łącza internetowego staje się najważniejszym kryterium dla użytkowników internetu. 45% europejskich gospodarstw domowych polepszyłaby swój abonament internetowy lub zmieniła dostawcę na zapewniającego szybsze łącze, co oznacza, że szybkość łącza internetowego staje się, obok ceny, najważniejszym czynnikiem determinującym wybór planu internetowego.

Według najnowszego ogólnoeuropejskiego badania dotyczącego sposobów korzystania z internetu przez Europejczyków, szybkość łącza internetowego staje się najważniejszym kryterium dla użytkowników internetu. 45% europejskich gospodarstw domowych polepszyłaby swój abonament internetowy lub zmieniła dostawcę na zapewniającego szybsze łącze, co oznacza, że szybkość łącza internetowego staje się, obok ceny, najważniejszym czynnikiem determinującym wybór planu internetowego.

Konsumenci coraz częściej dbają o to, by ich internet był wystarczająco szybki między innymi do oglądania filmów. W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą z domu prędkość internetu wpływa również na konkurencyjność. Dokonując wyboru, konsumenci zwracają obecnie uwagę zarówno na prędkość, jak i na cenę- powiedziała wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Neelie Kroes.

Badanie wykazało również, że 54% gospodarstw domowych ogranicza swoje krajowe i międzynarodowe połączenia telefonii komórkowej ze względu na koszty.

Żyjemy w epoce smartfonów, w której wysokiej jakości usługi telefonii komórkowej stanowią niezbędny element codziennego życia. Jest nie do przyjęcia, żeby połowa użytkowników ograniczała długość rozmów przez telefon komórkowy ze względu na koszty, a także by brak jednolitego rynku usług internetowych sprzyjał takim ograniczeniom - dodała Kroes.

Jednakże badanie z 2013 roku wykazało wynoszący spadek o 11 pkt. proc. (z 60% do 49%) ilości osób zaniepokojonych wysokością kosztów połączeń z innymi sieciami telefonii komórkowej. Świadczy to o tym, że wysiłki Komisji na rzecz ograniczenia stawek za zakończenie połączenia w sieci komórkowej mają pozytywne skutki dla klientów.

Z badania Eurobarometru płyną następujące wnioski:

Prędkość odgrywa coraz większą rolę:

  • dzięki konkurencji udało się zapewnić przystępne ceny, ale konieczne będzie podjęcie większych wysiłków w celu spełnienia wymagań dotyczących większej prędkości,
  • około 40% respondentów napotkało trudności związane z dostępem do treści i aplikacji internetowych z powodu niewystarczającej prędkości lub przepustowości.

Jakość usług:
  • 20% ankietowanych stwierdziło, że czasami napotyka trudności związane z dostępem do treści internetowych lub miało zablokowane aplikacje na swoich telefonach komórkowych (o 4 pkt. proc. więcej niż w grudniu 2011 roku). Problemy pojawiają się najczęściej podczas prób oglądania filmów (42%), słuchania muzyki (22%), darmowego pobierania filmów (22%), oglądania transmisji na żywo (20%) lub grania w gry internetowe (19%),
  • zastrzeżenia wzbudzała również jakość dźwięku. Tylko 38% respondentów przyznało, że jakość dźwięku w ich telefonach komórkowych jest bardzo dobra w porównaniu z 49% w przypadku telefonów stacjonarnych i 25% w przypadku połączeń przez internet.

Otwarty internet i neutralność sieci:
  • blokowanie dostępu do filmów jest jedną z najbardziej irytujących kwestii w odniesieniu do neutralności sieci i praw autorskich,
  • 34% dorosłych użytkowników korzysta z usług telefonii internetowej (wzrost w stosunku do 27% w 2012 roku).

Tendencje zachowań konsumenckich:
  • 44% gospodarstw domowych posiada co najmniej jeden abonament internetu mobilnego (wzrost w stosunku do 30% w 2012 roku)
  • 45% gospodarstw domowych posiada pakiet usług komunikacyjnych (np. pakiet, w skład którego wchodzi telewizja, szerokopasmowy dostęp do internetu, telefon, usługi telefonii komórkowej) od tego samego dostawcy,
  • 40% ankietowanych (spośród wspomnianych 45% gospodarstw domowych) rozważało możliwość zmiany dostawcy pakietu usług komunikacyjnych, przy czym 29% z nich uważa, że nie jest łatwo porównać warunki oferowane w pakietach.

Zobacz: pełne wyniki badania.


Źródło tekstu: Komisja Europejska

Komentarze
Zaloguj się
Polecane tematy