DAJ CYNK

Ericsson: oglądanie tv, a korzystanie z urządzenia mobilnego

30.08.2013

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 1775

Ważne 0

0

72% respondentów ogląda TV i wideo na urządzeniach mobilnych co najmniej raz w ciągu każdego tygodnia - wynika z raportu Ericsson ConsumerLab.

72% respondentów ogląda TV i wideo na urządzeniach mobilnych co najmniej raz w ciągu każdego tygodnia - wynika z raportu Ericsson ConsumerLab.

Badanie firmy Ericsson - TV and Media - to już czwarty z cyklu corocznych raportów firmy o trendach konsumenckich w branży telewizyjnej. Z właśnie opublikowanego raportu wynika m.in że 72% badanych ogląda wideo na urządzeniach mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, w tym 42% konsumentów, którzy robią to poza domem. Trzech na czterech badanych wykonuje tzw. multitasking - korzysta z urządzenia mobilnego podczas oglądania TV na innym ekranie.



Korzystanie z serwisów społecznościowych i forów to najpopularniejsze aktywności towarzyszące oglądaniu TV - przynajmniej raz w tygodniu łączy to 59% osób. 49% badanych uruchamia aplikacje i przegląda internet by dowiedzieć się więcej o oglądanych treściach, a jedna trzecia konsumentów dyskutuje na stronach społecznościowych i czatach o tym, co właśnie ogląda.



Dostępność urządzeń mobilnych oraz bezprzewodowego internetu powoduje, ze tradycyjna krzywa odzwierciedlająca sposób konsumowania TV przez użytkowników (ze szczytami w trakcie śniadania i wieczorem) zostaje spłaszczona. Krzywa prezentująca korzystanie z TV na różnych urządzeniach i w różnych lokalizacjach jest bardziej zrównoważona. Oglądanie treści staje się ciągłą aktywnością, a nie aktem relaksacji i luksusu. TV jest obecnie postrzegana jako nieustannie dostępny towar, do którego dostęp można uzyskać niezależnie od czasu i miejsca.



Badanie firmy Ericsson zostało przeprowadzone w Brazylii, Chinach, Chile, Francji, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Taiwanie, Wielkie Brytanii i USA. Przeprowadzono w sumie 15 tysięcy wywiadów online oraz 30 wywiadów domowych w czterech miastach.

Zobacz: pełny raport Ericsson TV and Media ConsumerLab 2013 (.pdf, 1,2 MB)

Źródło tekstu: Ericsson

Tagi: Ericsson
Komentarze
Zaloguj się