Canalys: W 2Q2019 Samsung wzmocnił swoją pozycję na europejskim rynku smartfonów, w przeciwieństwie do firm Huawei i Apple

W II kwartale 2019 roku na europejski rynek trafiło 45,1 mln smartfonów - mniej więcej tyle samo, co rok wcześniej. Ponad 18 mln urządzeń pochodziło od Samsunga, który wzmocnił swój udział w rynku do ponad 40%. We wzroście pobiła Koreańczyków jedynie firma Xiaomi - 48% rok do roku vs. 20%.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Canalys: W 2Q2019 Samsung wzmocnił swoją pozycję na europejskim rynku smartfonów, w przeciwieństwie do firm Huawei i Apple

Do Europy w drugim kwartale 2019 roku trafiło 18,3 mln smartfonów Samsunga, o 20% więcej niż rok wcześniej, dając koreańskiemu koncernowi 40,6% udziału w rynku. Na kolejnych stopniach podium znalazły się firmy Huawei (8,5 mln smartfonów, spadek o 16% rok do roku) oraz Apple (6,4 mln, spadek o 17%). Do tych producentów uparcie zbliża się Xiaomi, które dostarczyło na europejski rynek w ostatnim kwartale o 48% więcej smartfonów niż w II kwartale 2018 roku (4,3 mln vs. 2,9 mln.). Gorzej radziły sobie urządzenia marki Nokia. Odpowiedzialny za nie HMD Global zdołał wrzucić na rynek 1,2 mln smartfonów wobec 1,5 mln rok wcześniej.

Dalsza część tekstu pod wideo
Canalys: W 2Q2019 Samsung wzmocnił swoją pozycję na europejskim rynku smartfonów, w przeciwieństwie do firm Huawei i Apple

W drugim kwartale 2019 roku najpopularniejszym smartfonem w Europie był Samsung Galaxy A50, który trafił na rynek starego kontynentu w liczbie 3,2 mln sztuk. Na drugim miejscu znalazł się Samsung Galaxy A40 (2,2 mln), a następnie Redmi Note 7 (2,0 mln), Samsung Galaxy A20e (1,9 mln) i iPhone XR (1,8 mln).

Canalys: W 2Q2019 Samsung wzmocnił swoją pozycję na europejskim rynku smartfonów, w przeciwieństwie do firm Huawei i Apple