Bilety lotnicze wyszukujemy mobilnie, kupujemy stacjonarnie
22% Polaków wyszukuje połączeń lotniczych za pomocą smartfona lub tabletu, a 8% wszystkich podróżujących rezerwuje przez nie bilety - wynika z danych biura podróży Tripsta.pl.

22% Polaków wyszukuje połączeń lotniczych za pomocą smartfona lub tabletu, a 8% wszystkich podróżujących rezerwuje przez nie bilety - wynika z danych biura podróży Tripsta.pl. Choć Polacy na co dzień nie mają oporów do korzystania z smartfonów, większość ostatecznie kupuje bilety korzystając ze zwykłego komputera.
We wszystkich krajach, w których biuro oferuje swoje usługi, bilety lotnicze kupowane za pomocą urządzeń mobilnych stanowią 20% wszystkich transakcji. Polaków rezerwacjach mobilnych wyprzedziły takie państwa jak Rumunia (17%) i Rosja (20%).
Biorąc pod uwagę wszystkie dokonywane rezerwacje najczęściej wybieraną metodą płatności w serwisie Tripsta.pl jest karta kredytowa. Za jej pomocą podróżujący opłacili 87% wszystkich transakcji. Na kolejnym miejscu znalazły się e-płatności. Osoby wybierające tę metodę płacą bezpośrednio poprzez internetowe konto bankowe - przelewy online stanowią 9% wszystkich transakcji.
Dla porównania we wszystkich krajach, w których internetowe biuro podróży oferuje swoje usługi loty opłacane tą metoda stanowią 0,2% wszystkich transakcji. Taka sytuacja nie powinna dziwić, gdyż wg badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Centre for Retail wśród 8 europejskich krajów (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Holandia, Szwecja, Polska) to Polska jest jednym z liderów rynku e-commerce na świecie.
Jeśli pod uwagę weźmie się tylko polskie rezerwacje dokonane poprzez smartfon lub tablet to aż 96% podróżujących zdecydowało się na płatność za pomocą karty kredytowej, natomiast płatność elektroniczną wybrało tylko 3% z nich.