DAJ CYNK

BIG InfoMonitor: przeciętny dług u operatora przekracza 2 tys. zł

28.07.2015

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3567

Ważne 3

0

Przeciętny dług osoby, która znajduje się w Rejestrze BIG z powodu niezapłaconego rachunku telefonicznego przekracza 2 tys. zł. Najłatwiej narobić sobie kłopotów poza krajami Unii Europejskiej, gdzie koszt za minutę połączenia oraz dostępu do Internetu jest znacznie wyższy, niż w Europie.

Przeciętny dług osoby, która znajduje się w Rejestrze BIG z powodu niezapłaconego rachunku telefonicznego przekracza 2 tys. zł. Najłatwiej narobić sobie kłopotów poza krajami Unii Europejskiej, gdzie koszt za minutę połączenia oraz dostępu do Internetu jest znacznie wyższy, niż w Europie.

Jak pokazują dane BIG InfoMonitor, najwyższe zadłużenie z tytułu nieuregulowanych rachunków telefonicznych posiada 31-letni kaliszanin, który ma do oddania ponad 104 tys. zł. Niewiele mniejsze zadłużenie ma 26-latek z Mazowsza z kwotą bliską 94 tys. zł, trzeci jest 39-letni Wielkopolanin, który jest winny firmom telekomunikacyjnym ponad 55 tys. zł.

Wiele rachunków telefonicznych oczekujących na uregulowanie, dłużnicy przywieźli z letniego urlopu za granicą. Wszystko dlatego, że opłaty w ramach połączeń w roamingu, są wyższe niż krajowe. Jak pokazują dane BIG InfoMonitor, operatorzy telekomunikacyjni jesienią wpisują do rejestru dłużników niemal dwa razy więcej osób, niż w pozostałe miesiące roku. Biorąc pod uwagę, że firmy mogą umieścić kogoś na liście dłużników, gdy opóźnienie w spłacie wynosi minimum 200 zł i trwa co najmniej 60 dni, to wakacyjne rachunki trafiają do rejestrów dłużników najczęściej właśnie w październiku - zaznacza Mariusz Hildebrand, wiceprezes BIG InfoMonitor.

Telekomunikacja to sektor, który bardzo chętnie korzysta z usług BIG-ów. Operatorzy zarówno sprawdzają potencjalnego klienta przed sprzedażą usługi i w razie problemów z płatnościami bez zwłoki wpisują do rejestru dłużników. Warto więc się pilnować, aby rachunek telefoniczny nie nadwyrężył naszych możliwości finansowych, bo skutkować to może wpisem na listę dłużników BIG - informuje Mariusz Hildebrand. Obecność w BIG ogranicza dostęp do usług bankowych i pozabankowych. Osoba znajdująca się w rejestrze może nie dostać kredytu gotówkowego, ani sprzętu AGD na raty, nie podpisze też kolejnej umowy z operatorem sieci komórkowej również na telefon w abonamencie np. dla dziecka - dodaje Mariusz Hildebrand.

Źródło tekstu: BIG InfoMonitor

Komentarze
Zaloguj się
42. wlo
0

2015-07-28 19:33:54

Poza tym jest sposób na kontrolę rachunków... Wszak to było w pierwszych reklamach tej oferty, nie? PREPAID!! ;-)

Odpowiedz

41. wlo
-2

2015-07-28 19:27:11

A propos chęci pokazania się... Bardzo rzadko dostaję pozdrowienia z wypraw zagranicznych od bliskich znajomych. Wcześniej zwykle wiem, ze ktoś jedzie tu czy taam - się rozmawia ;-) Natomiast od kogo dostaje regularnie w wakacje MMS-y(!!)? Od znajomych, których na oczy 5 lat nie widziałem, a że żyją wiem co roku we wrześniu czy lipcu oglądając zdjęcie z ememesa z... Tunezji np. ;-)Naprawdę... Ludzie tak jak decydują czy wolą zjeść 2 kilo kiełbasy po 8,90 za kilo albo kawałem dobrego mięsa w wędlinie, niech decydują czy skorzystają z telefonu za granicą czy nie. Jak komuś ich szkoda - nich za nich płaci ;-) No - może też założyć fundację czy coś i charytatywnie szkolić ludzi. Może też kampanie w mediach prowadzić dla biednych klientów złodziejskich operatorów ;-) Żenujące...

Odpowiedz

40. wlo
-2

2015-07-28 19:18:23

20 - a to oznacza, ze ma prawo dzwonić na koszt innych? Operator ma im umarzać opłaty za połączenia? Weź się opanuj!orson_dzi (23) - ja nie pamiętam kiedy ale dostałem od operatora informację o limterze... Przeczytałem - bo pamiętam ;-)37 - zapłać za niego rachunek na kilka tysięcy - masz z tym jakiś problem? Ja na pewno nie mam zamiaru za kogoś płacić ;-)

Odpowiedz

39. ~Spajro
-1

2015-07-28 18:58:52

@36 Każdego dorosłego człowieka trzeba trzymać za rączke ?:O Opy minimalizują koszty i mają mniej konsultantów, a każde takie pierdoły to sporo pracy dochodzi wbrew pozorom.

Odpowiedz

38. ~
0

2015-07-28 18:54:01

37).Nie bronię wlo.Chodzi mi o takiego wczasowicza - który uciułał na wakacje, więc tym bardziej pilnowałby się z telefonem.

Odpowiedz

37. ~
0

2015-07-28 18:26:29

@15 a pomyślałeś człowieku że może ktoś wydał wszystko na te egzotyczne wakacje i nie ma już funduszy na opłacenie rachunku za telefon? Tak, to twój tok rozumowania.

Odpowiedz

36. ~MM
-1

2015-07-28 18:25:14

Nie rozumiem czemu operatorzy domyślnie nie włącza dużego, ale za to możliwego do spłacenia limitu po którego osiągnięciu użytkownik nie będzie mógł wykonać dalszych połączeń/transmisji danych. Dajmy na to taki (tutaj strzelam) limit 2000 zł - nie sądzę żeby ktoś świadomie chciał nabić sobie taki rachunek. Kwota nadal duża ale za to możliwa do spłacenia. W tym momencie użytkownik jest chroniony przed przypadkowym nabiciem dożywotniego rachunku. Jeśli ktoś miałby ochotę to mógłby świadomie u operatora wyłączyć taki limit ale jakoś nie wyobrażam sobie nikogo kto chciałby to zrobić.

Odpowiedz

35. ~
0

2015-07-28 18:23:47

Dlaczego redakcja toleruje wpisy divhashmorex który narusza dobra osobiste ludzi nazywając ich idiotami i kretynami? Czy dlatego że wspomniany hejter kupił tu konto premium?

Odpowiedz

34. ~
0

2015-07-28 18:12:40

Oczywiście ani słowem nie wspomniano że w większości są to wyimaginowane długi.

Odpowiedz

33. ~Spajro
0

2015-07-28 18:03:38

@29 nie wiem skąd Ty się urwałeś, ale próbujesz być inteligentny w środowisku o którym wyraźnie nie masz pojęcia. Zadzwoń proszę do swojego opa i zapytaj, bo nie tylko w plusie na 100% można to zrobić. Zresztą Twoje tłumaczenie ludzi którzy korzystają z tych usług - nieznajomość prawa nie zwalnia od jego przestrzegania. Jest MILIARD cenników połączeń i internetu w roamingu, wystarczy 5-10 minut poczytać przed takim wyjazdem.Ale ignorancja ludzka i potem płacz ból i zgrzytanie zębów (+ wyżywanie się na bogu winnych konsultantach) to już jest rzecz która przychodzi bardzo łatwo.

Odpowiedz

32. ~Spajro
-1

2015-07-28 17:58:32

@26 Jak nie ma jak jest ? Zadzwoń na biuro obsługi klienta to Ci to włączą.

Odpowiedz

31. ~telekuku
1

2015-07-28 17:14:23

Podstawową funkcją telefonu jest i zawsze będzie wykonywanie połączeń głosowych. Reszta jest niekoniecznym dodatkiem.

Odpowiedz

30. ~
-1

2015-07-28 17:08:38

29, po co w ogóle ludziom komórka jak nie potrafią obsłużyć podstawowych funkcji, jak ktoś zadzwoni poza UE to też drogo zapłaci, więc połączenia też sieć musiałaby blokować

Odpowiedz

29. ~telekuku
1

2015-07-28 17:00:05

28- jakoś najgorszy operator ( Plus na kartę ) umożliwia taki stan i choć jestem jak najdalej od tego operatora, ze względu na ogólną drożyznę tam panującą, to jednak z uznaniem odnotowuję fakt możliwości blokady transmisji danych - jako jedyny oferujący to w standardzie. Nie rozumiem po co te zastępcze dyskusje o świadomym korzystaniu z telefonu, czy zmianach APN - mnie te sprawy są wiadome, ale z tzw. wiedzą ogólną wśród powszechnych użytkowników bywa różnie. Skoro usługa jest domyślnie włączona to nikt nie ma prawa się czepiać, także bajki o łamaniu prawa wkładam w wiadome miejsce. NA WYRAŹNE ŻYCZENIE użytkownika powinna być możliwa blokada poszczególnych usług bez żadnej łaski. Każde inne tłumaczenie, to dla mnie marketingowy bełkot.

Odpowiedz

28. ~
0

2015-07-28 16:45:03

@20 Transmisja danych jest to obecnie usługa podstawowa jak rozmowy głosowe i przesył wiadomości tekstowych(SMS). Jeśli którykolwiek z operatorów wyłączyłby Ci jedną z usług podstawowych, złamałby prawo. Wiem, że można taką blokadę założyć w Orange, wystarczy zadzwonić na BOK (sam tak zrobiłem na telce swojej mamy, która z transmisji nie korzysta). Nazywa się to bodajże blokadą APN. A drugą opcją blokady jest po prostu błędne skonfigurowanie punktu dostępu w swoim telefonie.

Odpowiedz