Apple dalej na czele rynku inteligentnych głośników
Rynek inteligentnych głośników odbudowuje się po kryzysie. Największy udział w tej odbudowie mają producenci z Chin.

Apple to firma, która spowodowała wielką rewolucję dotykowych smartfonów. Mimo tego, Amerykanie nie znajdują się ani na pierwszym, ani na drugim miejscu pośród największych producentów w tej kategorii sprzętowej. Wyraźnie prowadzą jednak w segmencie tabletów, inteligentnych zegarków oraz inteligentnych głośników. Agencja analityczna Strategy Analytics opublikowała właśnie najnowszy raport dotyczący tego rynku.
Z jego wstępnej wersji wynika, że Apple ma tam 21,6% udziału w rynku. Stanowi to niewielki spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem, gdzie było to 21,9%. W analogicznym kwartale roku poprzedniego firma z Cupertino miała 23,5%. Na drugim miejscu znalazł się co prawda Google, jednak ma on tylko 17,1%. Dystans do wyszukiwarkowego giganta nadrobił chiński Baidu, który ma 16,7% udziału w rynkowym torcie. Na rynku ogółem sprzedano w ostatnim kwartale 30 milionów głośników, co jest odrobinę poniżej prognozy (30,3 mln) i dużym spadkiem w porównaniu do rekordowego czwartego kwartału 2019, kiedy było to 55,7 mln egzemplarzy.


