DAJ CYNK

78% transakcji kartą Mastercard w Polsce to płatności zbliżeniowe

04.12.2017

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4123

Ważne 2

0

Polacy chętnie korzystają z płatności kartą, a zwłaszcza z płatności zbliżeniowych, ale zgłaszają, że nie wszędzie jest taka możliwość.



Polacy chętnie korzystają z płatności kartą, a zwłaszcza z płatności zbliżeniowych, ale zgłaszają, że nie wszędzie jest taka możliwość.

Mastercard zlecił wykonanie badania, z którego wynika, że prawie połowa polskich konsumentów nadal nie ma realnego wyboru między płatnością kartą a gotówką. 47% ankietowanych sygnalizuje, że nie we wszystkich okolicznych sklepach i punktach usługowych może płacić kartą, a 7% - że wciąż stanowią one większość. Dla niemal 1/5 badanych Polaków (18%) jest to niedogodność, ponieważ chcieliby płacić kartą w punktach sprzedaży w swojej okolicy, ale te nie oferują takiej możliwości.



Według ankietowanych najtrudniej znaleźć terminal płatniczy na targach i bazarkach (75%), w automatach z napojami lub przekąskami (56%), punktach usługowych (warsztat samochodowy, szewc, stolarz itp. - 53%), a także w transporcie publicznym (50%). Niewiele lepiej sytuacja wygląda w gabinetach lekarskich, w tym dentystycznych (48%), a także w salonach fryzjerskich lub kosmetycznych (48%). Terminali płatniczych wciąż brakuje też w małych sklepach osiedlowych (47%).



Wyniki badania pokazują też, że przedsiębiorcy powinni przyjmować płatności bezgotówkowe, ponieważ da im to namacalne korzyści. Połowa respondentów zadeklarowała, że w takim miejscu będzie kupować częściej, a 2/3 poleci je innym. Większy ruch przełoży się na wyższe przychody przedsiębiorcy, szczególnie że 1/3 konsumentów jest skłonna wydawać wyższe kwoty w punkcie sprzedaży, który udostępni terminal płatniczy.



Technologia przyzwyczaja konsumentów do tego, że kupowanie jest szybkie i wygodne. Te rosnące oczekiwania wobec sprzedawców szczególnie dobrze widać w naszym kraju, ponieważ Polacy są otwarci na nowe rozwiązania w handlu i chętnie uczą się z nich korzystać. Te ułatwienia dla konsumentów to nie tylko zakupy online, ale też płatności bezgotówkowe. Nasze dane pokazują, że Polacy szczególnie polubili transakcje zbliżeniowe, które postrzegają jako rozwiązanie skracające kolejki do sklepowych kas i które w ciągu 10 lat od ich wprowadzenia w Polsce stały się codziennością - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Jak podaje Mastercard, 78% wszystkich transakcji kartami z logo Mastercard i Maestro w Polsce to płatności zbliżeniowe. W ciągu roku liczba aktywnie używanych przez Polaków kart zbliżeniowych Mastercard wzrosła o 26%, o 49% zwiększyła się liczba takich transakcji, a o 88% ich łączna wartość. Średnia kwota pojedynczej transakcji wyniosła 50 zł. Przez 10 lat od udostępnienia w Polsce technologii zbliżeniowej, ten sposób płacenia zaczął dominować. Pierwsza karta zbliżeniowa w Polsce, wydana przez Bank Zachodni WBK karta Maestro PayPass, pojawiła się w grudniu 2007 roku. Tym samym Polska stała się pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, do którego zawitała ta technologia. Polacy korzystają z płatności bezstykowych 3 krotnie częściej niż mieszkańcy innych krajów Europy.



Na pytanie, co zachęciłoby do częstszego płacenia kartą, większość ankietowanych (63%) odpowiedziała, że większa liczba akceptujących je punktów sprzedaży. Wskazano też innowacje, takie jak zastąpienie PIN-u technologią biometryczną (42%) lub możliwość płacenia urządzeniami, które są bardziej pod ręką, takimi jak wearables (22%).

Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ogólnopolskiego badania telefonicznego na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku 15+, przeprowadzonego w listopadzie 2017 roku przez Kantar TNS na zlecenie Mastercard.

Źródło tekstu: Mastercard

Komentarze
Zaloguj się
19. ~
0

2017-12-07 17:23:43

Masterpass - to jakaś KPINA - nie nabierajcie się na to g... Nic nie funkcjonuje nawet ich adres mailowy, wygląda na oszustwo - podwójnie nabijaja transakcje, nie warto!!! Ostrzegam

Odpowiedz

18. ~
0

2017-12-06 09:18:03

do 15 - mentalnie nie dorosłeś nawet do XX wieku, dziecko

Odpowiedz

17. ~marrcus
0

2017-12-06 00:41:20

5 promili to jednak sporo tak kroić

Odpowiedz

16. jedrek
0

2017-12-05 14:43:31

@4 @5 No dziś te opłaty (prowizje) urywają d..... szalone 0,5% od wartości towaru...To nie rok 2005 gdy te opłaty były jedne z najwyższych w europie i stanowiły namacalną część ceny towaru, wtedy faktyczni na towarze dało się te 5% uskubać na wartości towaru płacąc gotówką.

Odpowiedz

15. ~
0

2017-12-05 14:31:03

@14 ...i nie jestem. Zblizeniowki, platnosci ze smartfona, obsluga banku w smartfonie, Windows 10, parabanki itp z definicji zostawiam idiotom.

Odpowiedz

14. ~
0

2017-12-05 12:33:35

do 13 - żeby mieć karte zblizeniową to kolego musisz mieć ukończone pewnie przynajmniej 16 lat, więc ty frajerem nie mozesz być

Odpowiedz

13. ~
0

2017-12-05 11:06:36

Platnosci zblizeniowe = dobre dla frajerow.

Odpowiedz

12. ~
0

2017-12-05 10:17:39

do 4 - mam dla ciebie odkrywczą prawdę o płaceniu gotówką, też za to płacimy - sklep płaci za odprowadzanie gotówki - nie wiem jak wychodzi porównanie opłat, ale - no własnie nie ma nic za darmo - ktos te pieniadze musi odebrać, albo przynajmniej potem policzyć (jak sklepikarz wrzuca do banku lub jak stoi w kolejce i wpłaca)

Odpowiedz

11. ~
0

2017-12-05 10:14:17

do 3 to po co ci funkcja zbliżeniowa, skoro chcesz PIN - do tego masz możliwość włożenia karty do czytnika - idea karty zbliżeniowej to możliwość SZYBKIEJ płatności - jak nie chcesz korzystać to blokuj funkcje i tyle

Odpowiedz

10. ~
0

2017-12-05 10:11:30

bardzo rozczuliła mnie druga pozycja :))))

Odpowiedz

9. mlody_pelikan
-1

2017-12-05 06:37:48

Jak wam zapierdzielą portfel z gotówką to też żądanie zwroty ukradzionej kwoty od banku? Za głupote się płaci, a jak się jest głupim to się blokuje coś takiego jak możliwość płatności zbliżeniowych i po problemie generalnie.

Odpowiedz

8. ~
-1

2017-12-04 22:35:45

Znajomą mi tak okradli na 150 zł. Nigdy więcej tego badziewia.Tak jak napisał @3 pin i wtedy ma to sens. Niestety kasy nie odzyskała a miała nawet kwit od naszych stróżów prawa.Także rzeczy powinny z automatu zwracać a nie tłumaczenie, ze tamten kontrahent czy bank nie wyraził zgody na cofniecie.Najpierw tech to przemyślą i porządnie zabezpiecza i opracują sposób wygodnego zwrotu kasy!

Odpowiedz

7. RadkoR
2

2017-12-04 22:21:56

@6, ja korzystam od miesiąca z HCE w ING i bardzo sobie chwalę. :) Zbliżenie, zapłacenie i natychmiast ściągnięta kasa z dostępnych środków (a nie do 3-ech dni jak w przypadku karty) i powiadomienie na ekranie ze ściągniętą kwotą.

Odpowiedz

2

2017-12-04 19:50:10

@3 polecam telefon z ustawioną blokadą ekranu i szyfrowaniem :)

Odpowiedz

5. ~
0

2017-12-04 19:19:21

@3 Dostałeś zwrot? Jedyny plus karty płatniczej to ta ochrona przy płatności za zakup na odległość. Za płacenie gotówką w sklepie można prosić o rabat.

Odpowiedz