Wiadomości
IDC: Światowy rynek tabletów w 2Q2014
W II kwartale do sklepów trafiło niespełna 50 mln tabletów, o 14% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, ale o 1,4% mniej niż w I kwartale - wynika z danych zaprezentowanych przez firmę analityczną IDC.
11
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

W II kwartale do sklepów trafiło niespełna 50 mln tabletów, o 14% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, ale o 1,4% mniej niż w I kwartale - wynika z danych zaprezentowanych przez firmę analityczną IDC.
IDC przewiduje, że wzrost rynku tabletów w 2014 roku będzie wolniejszy niż w 2013. Wynika to z dwóch powodów. Po pierwsze, duże 6-calowe telefony skutecznie konkurują z małymi, 7-8 calowymi tabletami. Po drugie, cykl życia tabletu jest dłuższy niż telefonu.
Dalsza część tekstu pod wideo
Producent | 2Q14 mln szt. | 2Q14 udział | 2Q13 mln szt. | 2Q13 udział | Wzrost rok do roku |
Apple | 13,3 | 26,9% | 14,6 | 33,0% | -9,3% |
Samsung | 8,5 | 17,2% | 8,4 | 18,8% | 1,6% |
Lenovo | 2,4 | 4,9% | 1,5 | 3,3% | 64,7% |
Asus | 2,3 | 4,6% | 2,0 | 4,5% | 13,1% |
Acer | 1,0 | 2,0% | 1,5 | 3,4% | -36,3% |
Pozostali | 21,9 | 44,4% | 16,4 | 37,0% | 33,4% |
Razem | 49,3 | 100,0% | 44,4 | 100,0% | 11,0% |
Pokaż więcej