IDC: Światowy rynek tabletów w 2Q2014

W II kwartale do sklepów trafiło niespełna 50 mln tabletów, o 14% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, ale o 1,4% mniej niż w I kwartale - wynika z danych zaprezentowanych przez firmę analityczną IDC.

Redakcja Telepolis
11
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
IDC: Światowy rynek tabletów w 2Q2014

W II kwartale do sklepów trafiło niespełna 50 mln tabletów, o 14% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, ale o 1,4% mniej niż w I kwartale - wynika z danych zaprezentowanych przez firmę analityczną IDC.

IDC przewiduje, że wzrost rynku tabletów w 2014 roku będzie wolniejszy niż w 2013. Wynika to z dwóch powodów. Po pierwsze, duże 6-calowe telefony skutecznie konkurują z małymi, 7-8 calowymi tabletami. Po drugie, cykl życia tabletu jest dłuższy niż telefonu.

Dalsza część tekstu pod wideo
Producent 2Q14 mln szt. 2Q14 udział 2Q13 mln szt. 2Q13 udział Wzrost rok do roku
Apple 13,3 26,9% 14,6 33,0% -9,3%
Samsung 8,5 17,2% 8,4 18,8% 1,6%
Lenovo 2,4 4,9% 1,5 3,3% 64,7%
Asus 2,3 4,6% 2,0 4,5% 13,1%
Acer 1,0 2,0% 1,5 3,4% -36,3%
Pozostali 21,9 44,4% 16,4 37,0% 33,4%
Razem 49,3 100,0% 44,4 100,0% 11,0%
Pokaż więcej