YouTube dodaje więcej funkcji do krótkich klipów wideo

YouTube dopiero co wprowadził możliwość wyszukania piosenki przez nucenie melodii. Teraz idzie o krok dalej. Po funkcji Dream Truck, przyszła kolej na Dream Screen.

Anna Kopeć (AnnaKo)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
YouTube dodaje więcej funkcji do krótkich klipów wideo

Platforma YouTube coraz chętniej dodaje nowe, eksperymentalne funkcje, które wykorzystują algorytmy sztucznej inteligencji.  Większość testowych funkcji YouTube Shorts spotyka się z entuzjazmem użytkowników.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najpotrzebniejsza funkcja świata, w postaci możliwości wyszukania ulubionej piosenki, jedynie poprzez nucenie melodii, została dodana w zeszłym miesiącu. Teraz przyszła kolei, na kolejne urozmaicenia.

YouTube Shorts coraz atrakcyjniejsze

YouTube Shorts to 60-sekundowe filmiki o pionowym kadrze, które mają konkurować z TikTokiem. Już teraz za pomocą jednego kliknięcia jesteśmy w stanie stworzyć fajne ścieżki dźwiękowe, z wykorzystaniem głosów artystów, generowanych przez AI. Utworzone w ten sposób utwory mogą być wykorzystywane w krótkich YouTube Shorts. Dzięki temu, te krótkie filmiki, tworzone dla odbiorców smartfonów stają się atrakcyjniejsze. 

YouTube wprowadził także analogiczną funkcję, ale z utworami instrumentalnymi

Po funkcji Dream Truck, przyszła kolej na Dream Screen

Już od tego tygodnia, wybrani użytkownicy, będą mogli przetestować też inną, zapowiedzianą już jakiś czas temu, eksperymentalną funkcję - Dream Screen, czyli "tło zielonego ekranu generowane przez sztuczną inteligencję" w YouTube Shorts. Funkcja ta pozwala wybierać filmy z zielonego ekranu do filmików. Wystarczy wpisać dowolne podpowiedzi w tle, a AI wygeneruje wszystko, co trzeba (póki co działa to tylko w języku angielskim). 

YouTube obiecuje, że jeszcze w tym roku funkcja stanie się dostępna dla szerszej grupy użytkowników.

YouTubeShorts w 2022 roku miało ponad 1,5 mld użytkowników miesięcznie. Obecnie liczba ta wzrosła do 2 mld. Użytkownicy generują około 70 miliardów wyświetleń dziennie. W Polsce, według danych na lipiec 2023, z YouTube korzysta ok. 25 milionów zalogowanych użytkowników.