Czy taksówki są bezpieczne w czasie epidemii? iTaxi: nasze - tak!
Przesłony ochronne, płyny do dezynfekcji rąk i pojazdów, sprawdzanie temperatury czy otwieranie i zamykanie drzwi pasażerom – to część rozwiązań wdrożonych przez iTaxi na czas epidemii koronawirusa w Polsce.

Zobacz: Promocje „z okazji” koronawirusa
W dniach epidemii koronawirusa specjaliści przestrzegają wszystkich przed tym, by unikać zatłoczonych miejsc i nie narażać się na zakażenie poprzez oddech lub dotyk skażonych przedmiotów czy obiektów. Trzeba unikać tłoku w autobusach i w miarę możliwości nie dotykać przycisków i poręczy. A jak to wygląda w taksówkach? Czy nie grozi nam, że przejazd po osobie chorej zarazi nas?



To pytanie zadaje sobie wielu pasażerów taksówek. Firma iTaxi podzieliła się informacjami na temat swoich procedur bezpieczeństwa w swoich samochodach.
– Posiadamy flotę pojazdów wyposażonych w przesłony ochronne, oddzielające pasażerów od kierowców. Pracownicy iTaxi są odpowiednio przeszkoleni z dezynfekcji aut, otwierają i zamykają drzwi naszym użytkownikom oraz zachęcają ich do płatności bezdotykowych. Po każdym przejeździe taksówki są dokładnie dezynfekowane, a na koniec dnia dodatkowo ozonowane – mówi Andrzej Padziński, członek Zarządu, dyrektor ds. floty w iTaxi.
Zobacz: Play łączy siły z iTaxi: taksówki na rachunku za telefon
Zobacz: Debiutuje iTaxi 4.0 wraz z nową usługą – Bilet iTaxi. Już nie przepłacisz za taryfę!
Jakie zabezpieczenia wdrożyło iTaxi?
- Kierowcy przed podróżą mogą zapytać pasażerów, czy nie mają gorączki. W przypadku wątpliwości proponuje bezdotykowy pomiar temperatury.
- Pomiędzy kierowcą a pasażerem znajdują się specjalne przegrody ochronne, które zapobiegają rozprzestrzenianiu się wirusa.
- Kierowcy i pasażerowie są poinformowani o niedotykaniu przegrody ochronnej, klamek, oparć i innych elementów wewnątrz samochodu dłońmi, o ile to nie jest konieczne.
- Kierowcy zachęcają do rozliczeń bezdotykowych za pomocą karty lub poprzez aplikację, by ograniczyć do minimum konieczność bezpośredniego kontaktu.
- Kierowcy dezynfekują klamki i inne najczęściej dotykane elementy oraz możliwie jak najczęściej ozonują wnętrze pojazdu.
- Kierowcy, w celu zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa, otwierają pasażerom drzwi auta, zarówno przy wsiadaniu, jak i wysiadaniu auta.
- Kierowcy proponują dezynfekcję rąk każdemu pasażerowi.
W związku z instalacją przegrody i wyłączeniem przedniego siedzenia pasażera z dostępności w kursie, taksówki mogą przewozić o jedną osobę mniej niż pozwala na to liczba foteli w pojeździe.