Niezwykle popularna gra-platforma Roblox zadebiutowała na giełdzie. Początkowo była wyceniana na 38 mld dolarów, ale w pewnym momencie jej kapitalizacja wynosiła tyle, co Eletronic Arts i Ubisoft razem wzięte.
Twórcy Roblox z pewnością mają powodu do zadowolenia. Stworzona w 2004 roku gra wczoraj (10 marca) zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie. Początkowo produkcja była wyceniana na 38 mld dolarów (na zamknięcie pierwszego dnia), co przekładało się na cenę 69,5 dolarów za akcję. Dzisiaj wynik jeszcze się poprawił.
Chociaż w momencie pisania tego tekstu Roblox wyceniane jest na 42,13 mld dolarów (76,4 dol. za akcję), to w pewnym momencie kapitalizacja dochodziła nawet do 45 mld dolarów. Oznaczało to wartość wyższą niż Electronic Arts (37 mld dolarów), Take-Two Interactive (19 mld dolarów), Ubisoft (8 mld dolarów) oraz Square Enix (7 mld dolarów). Nie trzeba być też matematykiem, żeby stwierdzić, że Roblox było przez moment warte tyle, co Electronic Arts i Ubisoft razem wzięte.
In 2004, we founded @Roblox with the vision of connecting the world. Today, as we celebrate our direct listing on the @NYSE, we recognize the potential ahead of us: to build the platform where billions of people come together to learn, work, and play. #RobloxIPO
— David Baszucki (@DavidBaszucki) March 10, 2021
Tak wysoka kapitalizacja nie powinna dziwić. W zeszłym roku Roblox zarobiło 924 mln dolarów. Liczba aktywnych graczy wzrosła aż o 85 procent do 32,6 mln. Chociaż eksperci przewidują spadek liczby graczy ze względu na powrót dzieci do szkół, to jednocześnie przewidują wzrost dochodów nawet do 1,5 mld dolarów. Z całą pewnością ta nietypowa produkcja jest pewnego rodzaju fenomenem.
Zobacz: Przejęcie Bethesdy przez Microsoft już o krok. Urzędnicy wyrazili zgodę
Zobacz: Electronic Arts oskarżone o celowe osłabianie kart w FIFA Ultimate Team, ale sprawy w sądzie nie będzie
Źródło tekstu: wccftech