Ponad rok się nie reklamowali, a teraz wrócili na platformę
Apple po raz pierwszy od ponad roku, emituje swoje reklamy na platformie X, należącej do Elona Muska.

Ponad rok temu, Apple usunęło wszystkie swoje reklamy z platformy społecznościowej X. Zdarzyło się to nie bez powodu. Stało się to po tym, jak właściciel X, Elon Musk w 2023 roku, poparł serię antysemickich postów, skrajnie prawicowych użytkowników na platformie. W tym samym czasie raport wykazał, że reklamy firmy takich jak Apple, były wyświetlane w pronazistowskich treściach na X. To było za wiele dla producenta iPhone'ów.
Ale od tego czasu, wiele wydarzyło się w USA i na platformie. Trump został ponownie prezydentem USA, a wiadomo nie od dziś, że Elon Musk to ktoś w rodzaju jego prawej ręki. Apple zdecydowało zatem, że po 15 miesiącach wstrzymywania wydatków na reklamy na platformie X, firma powróci do tej formy promocji.



MacRumors zauważył jako pierwszy, że Apple prowadzi na ten moment, co najmniej dwie kampanie reklamowe na platformie X. Jedna promuje przeglądarkę internetową Safari firmy, druga — głośny serial Apple TV "Rozdzielenie".
Reklamy nie pojawiają się na żadnym z profili X. Ale to nie jest nic niezwykłego dla Apple. X pozwala reklamodawcom promować zwykłe posty jako reklamy, które pojawiałyby się na stronie ich profilu lub uruchamiać post specjalnie jako reklamę, która nie pojawiałaby się na stronie profilu reklamodawcy. Apple zawsze korzystało z tej drugiej opcji.
Aby użytkownik mógł obserwować te posty, X musi mu wyświetlać reklamy.
Ciekawym jest także fakt, że chociaż Apple wstrzymało kampanie reklamowe, we wspomnianym okresie, to jednak prezes Apple, Tim Cook, i inni dyrektorzy firmy nadal byli obecni na platformie Muska.