DAJ CYNK

PKO BP ujawnia dane. Klienci oszaleli na punkcie tej funkcji

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

PKO BP IKO asystent głosowy statystyki

PKO Bank Polski opublikował garść statystyk dotyczących rozmów jego klientów z bankową sztuczną inteligencją. Cześć z nich prowadzono z asystentem głosowym zaszytym w aplikacji IKO.

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiej bankowości w dziedzinie rozumienia i przetwarzania języka naturalnego. Stale rozwijamy umiejętności językowe Asystenta głosowego IKO i konsekwentnie będziemy go rozbudowywać o kolejne elementy i funkcje. To narzędzie w aplikacji IKO, które nasi klienci doceniają i chętnie używają. Bank odpowiada na ich rosnące wymagania i nowe potrzeby, a także wspiera nowymi rozwiązaniami wykorzystującymi sztuczną inteligencję tak, by szybko, wygodnie i bezpiecznie mogli korzystać z usług bankowych.

– powiedziała Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim

Zobacz: Tak okradają klientów PKO BP. Bank radzi jak się chronić
Zobacz: PKO BP z nowościami w aplikacji. Ułatwią Ci kontrolę finansów

Najbardziej zajęty kontaktami z klientami banku jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię – zastępuje on interaktywne menu głosowe („jeżeli jesteś klientem indywidualnym naciśnij 1”). Wita klienta i prosi o informację w jakiej sprawie dzwoni, a następnie kieruje go do odpowiedniego konsultanta, udziela odpowiedzi lub pomaga wykonać operację bankową od początku do końca. Dzwoniący nie musi tracić czasu na kolejne „wciśnij 2, wciśnij 5” tylko od razu trafia tam gdzie otrzyma wsparcie. Ten voicebot rozumie 280 różnych tematów i przeprowadził już łącznie 5 mln rozmów, obecnie co miesiąc prowadzi około 500 tys. konwersacji.

Kiedy dwa lata temu wdrażaliśmy pierwsze rozwiązania konwersacyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję, wiele osób traktowało je wyłącznie jako ciekawostkę. Dziś widzimy, że postępująca transformacja cyfrowa wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na automatyczną, ale i przyjazną obsługę klientów. Nasi klienci są wspierani przez voiceboty, które pozwalają im na swobodną komunikację w języku naturalnym – czyli tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną, a liczby pokazują, że takie kontakty im się podobają.

– powiedział Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim

Wśród użytkowników aplikacji IKO rośnie popularność asystenta głosowego, czyli bota umożliwiającego bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym. Od momentu uruchomienia przeprowadził już ponad 1,4 mln rozmów z klientami, obecnie jest to około 90 tys. dialogów miesięcznie. Na początku rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich ponad 300 i ta liczba będzie się powiększać. Asystent ma już ponad 500 tys. unikalnych użytkowników.

PKO BP voicebot

Oprócz odpowiedzi na wiele pytań, asystent głosowy IKO potrafi między innymi zrobić przelew, zmienić limity operacji na karcie, sprawdzić stan i przeszukać historię konta, doładować telefon czy zapłacić BLIKIEM. Umożliwia też analizę wydatków i oszczędności we wskazanym okresie. Użytkownik IKO może sprawdzić, ile wydaje na zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Od niedawna może także zobaczyć sumę płatności kartą w konkretnym sklepie.

Druga możliwość to skontrolowanie stanu oszczędności na koncie. Obie opcje umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (aktualny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie – w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno ze smartfonów z systemem operacyjnym Android jak i iOS, mogą używać asystenta od początku sierpnia 2020 roku. Nie muszą go instalować, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.

W PKO Banku Polskim działa jeszcze 10 innych voicebotów, które między innymi przypominają klientom o spłacie zaległości, prowadzą ankiety, badają skłonności do zakupu produktu lub chronią finanse klienta. Trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami wykorzystującymi boty konwersacyjne i rozwojem obecnych – to pokazuje, że sztuczna inteligencja służy pomocą klientom i pracownikom banku i stała się jednym z technologicznych filarów jego transformacji cyfrowej.

W sumie klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 10 milionów rozmów z bankową sztuczną inteligencją, które trwały ponad 120 tys. godzin.

Zobacz: Darmowe Millennium 360° kusi zwrotami gotówki, pakietem walutowym i CyberWsparciem
Zobacz: Bezpieczne płatności za e-zakupy? Według Polaków to pobranie i BLIK

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: MOZCO Mateusz Szymanski / Shutterstock.com, PKO BP

Źródło tekstu: PKO BP

Przewiń w dół do następnego wpisu

Kredyty gotówkowe

Porównaj wszystkie kredyty w jednym miejscu

Alior Bank
Kredyt Gotówkowy "Czyste Powietrze"
RRSO: 7,43%Kwota do zapłaty: 5 573,53 zł

Rata: 154,82 zł

Darmowa porada
Kasa Stefczyka
Pożyczka konsolidacyjna FIT
RRSO: 8,3%Kwota do zapłaty: 5 640,55 zł

Rata: 156,68 zł

Darmowa porada
Alior Bank
Pożyczka Internetowa
RRSO: 9,04%Kwota do zapłaty: 5 698,02 zł

Rata: 158,28 zł

Darmowa porada

Kredyty dla firm

Porównaj wszystkie kredyty dla firm w jednym miejscu

Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Przedsiębiorca
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,2%

Darmowa porada
Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Profesjonalista
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,5%

Darmowa porada
Alior Bank
Kredyt w rachunku bieżącym
Prowizja: 1 250 złWaluta: PLN, EUR, USD, CHF, GBPOkres: maks. 2 lata

Marża: od 0,75%

Konta osobiste

Porównaj wszystkie konta osobiste w jednym miejscu

Toyota Bank
Konto młodzieżowe Click
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Crédit Agricole
Konto dla Ciebie GO!
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-3 zł

Odbierz 100 zł KieszonkoweGO! i kartę z wizerunkiem za FREE!
Promocja trwa do 31 sierpnia 2022 więcej» r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
ING Bank Śląski
Konto z Lwem Mobi
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-5 zł

Promocja "Do 200 zł za otwarcie konta Mobi"
Zyskasz 120 zł, jeśli:
do 30 września 20 więcej» 22 r. otworzysz online konto Mobi z:
- Otwartym Kontem Oszczędnościowym (OKO)
- i kartą (kartę możesz też zamówić później, już w Moim ING. Zrób to do 30 września, żeby spełnić warunek promocji.) do 30 listopada 2022 r. zrobisz min. 10 transakcji bezgotówkowych - dowolną kartą wydaną, portfelem mobilnym (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay) do konta lub BLIKIEM

Chcesz dostać dodatkowe 80 zł?
Wystarczy, że do 30 listopada 2022 r.:
z wymienionych 10 transakcji min. 3 zrób BLIKIEM - płacąc za zakupy w sklepach internetowych założysz Smart Saver (automatyczne oszczędzanie przy okazji zakupów) powiązany z tym kontem i odłożysz na nim min. 30 zł

Promocja nie dotyczy otwarcia konta po zalogowaniu do Mojego ING lub aplikacji Moje ING Mobile oraz nie dotyczy obecnych klientów banku ING.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada

Konta dla firm

Porównaj wszystkie konta dla firm w jednym miejscu

Bank Pekao S.A.
Konto Przekorzystne Biznes w promocji
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0/5 zł

Promocja „2 000 zł premii dla firm i 0 zł za konto i kartę przez 2 lata”:
- zwrot 3 więcej» % (max 600 zł) za transakcje bezgotówkowe
- 400 zł za umowę na terminal płatniczy
- 600 zł za umowę o kredyt, pożyczkę, ratę leasingu i faktoringu
- 200 zł za założenie firmy z kontem za pośrednictwem wniosku w Pekao S.A.
- 200 zł dodatkowego bonusu dla aktywnych
Promocja dostępna do 31 sierpnia 2022r

Koszt miesięczny: 0 zł

Bank Millennium
Konto Mój Biznes w promocji
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0/1 zł

Nawet 2000 zł w promocji:
a)do 500 zł – 5% zwrotu za płatności za ZUS przez 5 miesięcy (m więcej» ax. 100 zł miesięcznie),
b)do 500 zł - 5% zwrotu za płatności kartą debetową za paliwo na stacjach przez 5 miesięcy (max. 100 zł miesięcznie),
c)500 zł – za podpisanie umowy o Terminal płatniczy lub POS i zaksięgowanie min 1000 zł płatności,
d)500 zł – za podpisanie umowy o leasing z Millennium Leasing na kwotę min. 30 000 zł.
Promocja aktywna do 30.09 lub do wyczerpania puli 5000 promocyjnych kont

Koszt miesięczny: 0 zł

Nest Bank
BIZnest Konto
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Premia do 700 zł z BIZnest Kontem za aktywne korzystanie z konta:
- 50 zł za otwarcie konta fir więcej» mowego oraz wykonanie jednej operacji kartą
- 50złx5: zapewnij miesięczne wpływy od kontrahentów na BIZnest Konto (min. 5 000 zł) oraz wykonaj min. 3 dowolne transakcje spośród: płatność BLIK, operacja kartą, przelew - a otrzymasz za ten miesiąc 50 zł
- do 400 zł: zamów i korzystaj z terminala płatniczego Fiserv Polska za 0 zł przez pierwsze 12 miesięcy
Promocja trwa od 13.04.2022 r. do 30.06.2022 r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Karty kredytowe

Porównaj wszystkie karty kredytowe w jednym miejscu

Bank BPS
BPS VISA Credit
Oprocentowanie: 8.00Okres bezodsetkowy: 51 dni

Bezpłatne ubezpieczenie, możliwość automatycznej spłaty zadłużenia z konta; możliwość rozkładania tr więcej» nsakcji na raty. Do wydania karty nie jest wymagane posiadanie konta osobistego w Banku BPS.

Maks. limit: 20 000 zł

Darmowa porada
Bank BPS
VISA Gold
Oprocentowanie: 8.00Okres bezodsetkowy: 56 dni

Bezpłatne ubezpieczenie karty;
Możliwość automatycznej spłaty zadłużenia z konta;
Możliwoś więcej» rozkładania transakcji na raty
Możliwość zamówienia dodatkowej karty dla osoby powyżej 13 roku życia

Maks. limit: 50 000 zł

Darmowa porada
Bank BPS
World MasterCard
Oprocentowanie: 8.00Okres bezodsetkowy: 56 dni

Bezpłatne ubezpieczenie, możliwość automatycznej spłaty zadłużenia z konta; możliwość rozkładania tr więcej» nsakcji na raty. Do wydania karty nie jest wymagane posiadanie konta osobistego w Banku BPS

Maks. limit: 50 000 zł

Darmowa porada