PKO Bank Polski ostrzega. "Tu nie ma miejsca na pomyłki"

PKO Bank Polski opublikował na swoim profilu na Facebooku, kolejne zasady, które pozwolą zwiększyć nasze bezpieczeństwo i dzięki którym lepiej ochronimy nasze pieniądze przed cyberoszustami. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO Bank Polski ostrzega. "Tu nie ma miejsca na pomyłki"

Czas ferii to kolejna dawka wolnego, kiedy nieco łatwiej będzie uśpić naszą czujność. W związku z tym PKO Bank Polski przypomina o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa w sieci. W końcu, jeśli na szali są nasze pieniądze, warto przypomnieć o podstawach. Mowa jest o BLIK-u, SMS-ach, hasłach, publicznym wi-fi oraz weryfikacji osób, które do nas dzwonią. To taka dawka podstawowej wiedzy w pigułce. 

Dalsza część tekstu pod wideo

PKO BP ostrzega

Na stoku możesz zaliczyć upadek, ale w cyberbezpieczeństwie nie ma miejsca na pomyłki. Poznaj zasady, dzięki którym zwiększysz swoje bezpieczeństwo i czujność podczas ferii.

  1. Zanim podasz kod BLIK, zweryfikuj nadawcę, rodzaj transakcji i kwotę.
  2. Nie otwieraj linków w SMS-ach proszących o dopłatę lub zainstalowanie aplikacji.
  3. Twórz długie i skomplikowane hasła. Uwzględnij cyfry, litery (duże i małe) i znaki specjalne.
  4. Uważaj na publiczne wi-fi: nie loguj się do banku i nie zlecaj płatności.
  5. Weryfikuj w aplikacji IKO, czy dzwoni do Ciebie prawdziwy pracownik banku. Oszuści potrafią wyświetlać numery i nazwy instytucji.

Bank przypomina także, że w razie wątpliwości zawsze mamy możliwość weryfikacji tożsamości konsultanta przez aplikację IKO. Na swojej stronie daje też dokładne wskazówki jak to zrobić.  

Poproś o weryfikację — Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO

Zweryfikuj dane — Po chwili dostaniesz powiadomienie push w aplikacji IKO z danymi pracownika. Poproś o imię, nazwisko, jego stanowisko i miejsce, z którego dzwoni.

Potwierdź w aplikacji — Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę