Wyniki UPC Polska po 4Q2012

Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za 2012 rok. Na koniec grudnia UPC Polska miało 1,472 mln klientów, którzy korzystali z 2,616 mln usług.

Lech Okoń (LuiN)
13
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki UPC Polska po 4Q2012

Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za 2012 rok. Na koniec grudnia UPC Polska miało 1,472 mln klientów, którzy korzystali z 2,616 mln usług.

Na pulę przeszło 2,5 mln usług złożyło się 756,3 tys. usług telewizji cyfrowej, 546 tys. telewizji analogowej, 854,7 tys. dostępu do internetu i 459 tys. telefonii.

UPC w 2012 roku kontynuowało inwestycje w infrastrukturę, dzięki czemu zasięg sieci został rozszerzony o 60,6 tys. gospodarstw domowych, a całkowita liczba gospodarstw będących w zasięgu sieci nowej generacji UPC wyniosła 2 537 600.

W IV kwartale UPC Polska sprzedało łącznie 102,7 tys. usług. Dalszy wzrost odnotowała usługa telewizji cyfrowej, która mimo rosnącej konkurencyjności na rynku zyskała 40,9 tys. nowych abonentów. O 34,6 tys. wzrosła też liczba klientów usługi internetowej, co UPC zawdzięcza wiodącym na rynku usługom, świadczonym w oparciu o własną sieć NGA. Wzrost w czwartym kwartale odnotowała również usługa telefoniczna, z której skorzystało 27,4 nowych abonentów. Liczba klientów UPC wzrosła w ostatnim kwartale 2012 roku 8,1 tys., co odwróciło tendencję spadkową w poprzednich kwartałach.

UPC już dziś spełnia kryteria określone przez Europejską Agendę Cyfrową, zakładającą 50-procentową dostępność Internetu o prędkości 100 Mb/s w 2020 roku, a sieć zmodernizowana w ubiegłym roku do standardu DOCSIS 3.0 (895,1 tys. gospodarstw w ciągu roku) jest przygotowana do świadczenia usług internetowych o najwyższych na rynku parametrach.

Dalsza część tekstu pod wideo