Wyniki T-Mobile Polska za 2 kwartał 2020 roku: baza klientów wzrosła o 1,4%
Pomimo trudniejszego otoczenia gospodarczego z powodu pandamii, T-Mobile Polska notuje wzrosty w 2, kwartale 2020 roku.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polskam podsumowuje drugi kwartał bieżącego roku:
W czasie pandemii znacząco wzrosła rola usług telekomunikacyjnych w pracy, edukacji i codziennym życiu naszych klientów. Bardziej niż kiedykolwiek potrzebowali oni niezawodności ufając, że będziemy nieprzerwanie dostarczać rozwiązania najwyżej jakości. Nie mogliśmy zawieść pokładanego w nas zaufania. Jestem dumny, że T-Mobile, dzięki wysiłkowi wszystkich pracowników, sprostał temu zadaniu.
Po osiągnięciu wzrostów w całym roku 2019 i pierwszym kwartale 2020 roku T-Mobile Polska utrzymał pozytywny trend nawet w obliczu ogólnego spowolnienia gospodarczego i ograniczenia działalności sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych, spowodowanego pandemią COVID-19. W drugim kwartale odnotowano:



- całkowite przychody 1,6 mld zł – wzrost o 3,4% w porównaniu do drugiego kwartału 2019
- wzrost EBITDA AL o 1,9% r/r do 435 mln zł,
- wzrost przychodów z usług o 6,3% (kontynuacja trendów z poprzednich dwóch kwartałów),
- wzrost bazy klientów kontraktowych o 186 tys. r/r,
- poprawę wszystkich kluczowych czynników operacyjnych i finansowych zarówno w segmencie prywatnym, jak i biznesowym,
- uruchomienie 5G pod koniec kwartału
Dzięki temu T-Mobile zwiększył bazę klientów o 1,4%. W drugim kwartale wskaźnik rezygnacji z kontraktów spadł do poziomu 0,6% – najniższego w historii firmy.
Zobacz także: T-Mobile wprowadza usługę Cloud Security dla biznesu
Spółka osiągnęła kolejny wzrost EBITDA. EBITDA AL utrzymała pozytywny trend z pierwszego kwartału b.r. i osiągnęła 435 mln zł, rosnąc o 1,9% rok do roku. Osiągając ten wynik, firma udowodniła, że jej strategia sprawdza się nawet w trudniejszych warunkach
Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska, podsumował działania proklienckieh i z zakresu odpowiedzialności korporacyjnej.
Wydarzenia z kwietnia i maja sprawiły, że utrzymanie stałego wzrostu EBITDA z poprzednich kwartałów stało się wyzwaniem. Na szczęście nasza szybka i płynna transformacja do nowego modelu pracy pozwoliła utrzymać tempo i zminimalizować wpływ negatywnych trendów rynkowych w okresie lockdownu. Po „odmrożeniu” polskiej gospodarki z powodzeniem odzyskaliśmy dynamikę handlową i zniwelowaliśmy lukę, dzięki czemu utrzymaliśmy nasze długoterminowe założenia wzrostu
T-Mobile osiągnął wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach rynku biznesowego, co zawdzięcza m.in. rosnącemu zapotrzebowaniu na pracę zdalną. Pzyłączył się do działań pomocowych w tym obszarze, zapewniając firmom bezpłatne licencje na oprogramowanie biurowe i rozwiązania telekonferencyjne. W segmencie korporacyjnym w II kwartale T-Mobile Polska odnotował wzrost przychodów zarówno z usług łączności mobilnej, jak i stacjonarnych. Na to drugie znaczący pozytywny wpływ miało poszerzenie zasięgu własnej sieci światłowodowej T-Mobile.
W II kwartale 2020 r. w segmencie małych i średnich firm wprowadzono 5G do ofert MagentaBIZNES, przy jednoczesnym odświeżeniu planów taryfowych. W analizowanym okresie penetracja bazy B2B planami MagentaBIZNES znacznie wzrosła. Jednocześnie współczynnik churn spadł do nowego rekordowo niskiego poziomu. Położenie przez operatora silnego nacisku na rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży w tym segmencie przyniosło efekty w okresie lockdownu – wielkość sprzedaży online w drugim kwartale rok do roku wzrosła dwukrotnie. T-Mobile poszerzył również zasięg swojej oferty światłowodowej w oparciu o sieci partnerów infrastrukturalnych.
Historia wyników
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Łącznie |
1Q15 | 6,784 mln | 9,010 mln | 15,794 mln |
2Q15 | 6,708 mln | 9,118 mln | 15,827 mln |
3Q15 | 6,640 mln | 9,056 mln | 15,696 mln |
4Q15 | 6,569 mln | 5,487 mln | 12,056 mln |
1Q16 | 6,518 mln | 5,303 mln | 11,821 mln |
2Q16 | 6,516 mln | 5,119 mln | 11,635 mln |
3Q16 | 6,541 mln | 4,680 mln | 11,221 mln |
4Q16 | 6,612 mln | 4,022 mln | 10,634 mln |
1Q17 | 6,696 mln | 3,533 mln | 10,229 mln |
2Q17 | 6,741 mln | 3,510 mln | 10,251 mln |
3Q17 | 6,797 mln | 3,500 mln | 10,297 mln |
4Q17 | 6,921 mln | 3,533 mln | 10,454 mln |
1Q18 | 6,990 mln | 3,519 mln | 10,509 mln |
2Q18 | 7,068 mln | 3,541 mln | 10,609 mln |
3Q18 | 7,152 mln | 3,541 mln | 10,693 mln |
4Q18 | 7,243 mln | 3,544 mln | 10,787 mln |
1Q19 | 7,298 mln | 3,525 mln | 10,823 mln |
2Q19 | 7,374 mln | 3,495 mln | 10,869 mln |
3Q19 | 7,434 mln | 3,474 mln | 10,908 mln |
4Q19 | 7,504 mln | 3,450 mln | 10,954 mln |
1Q20 | 7,530 mln | 3,452 mln | 10,982 mln |
2Q20 | 7,560 mln | 3,461 mln | 11,021 mln |
Przychód | EBIDTA/EBITDA AL | Marża EBIDTA/EBITDA AL | |
1Q15 | 1,602 mld zł | 544,1 mln zł | 34,0% |
2Q15 | 1,574 mld zł | 592,7 mln zł | 37,7% |
3Q15 | 1,638 mld zł | 689 mln zł | 42,1% |
4Q15 | 1,645 mld zł | 601 mln zł | 36,5% |
1Q16 | 1,649 mld zł | 524,8 mln zł | 31,7% |
2Q16 | 1,499 mld zł | 437 mln zł | 29,2% |
3Q16 | 1,618 mld zł | 542 mln zł | 33,5% |
4Q16 | 1,687 mld zł | 586,716 mln zł | 34,8% |
1Q17 | 1,572 mld zł | 431 mln zł | 27,5% |
2Q17 | 1,594 mld zł | 525 mln zł | 32,9% |
3Q17 | 1,600 mld zł | 375 mln zł | 20,3% |
4Q17 | 1,657 mld zł | 450 mln zł | 27,2% |
1Q18 | 1,567 mld zł | 401 mln zł | 25,6% |
2Q18 | 1,566 mld zł | 432 mln zł | 27,4% |
3Q18 | 1,688 mld zł | 418 mln zł | 24,8% |
4Q18 | 1,678 mld zł | 411 mln zł | 24,6% |
1Q19 | 1,496 mld zł | 473/398 mln zł | 31,6/26,4% |
2Q19 | 1,565 mld zł | 505/427 mln zł | 32,2/27,3% |
3Q19 | 1,612 mld zł | 501/423 mln zł | 31,1/26,3% |
4Q19 | 1,716 mld zł | 473/400 mln zł | 27,6/23,3% |
1Q20 | 1,557 mld zł | 484/414 mln zł | 31,1/26,7% |
2Q20 | 1,618 mld zł | 509/435 mln zł | 31,5/27,0% |
Przychód na klienta | Abonament | Prepaid | Łączny | Procent przychodu z usług niegłosowych |
1Q15 | 46 zł | 8 zł | 21 zł | 39% |
2Q15 | 45 zł | 8 zł | 24,5 zł | 39% |
3Q15 | 46 zł | 8 zł | 25 zł | 39% |
4Q15 | 42,7 zł | 8,5 zł | 26 zł | 40% |
1Q16 | 43,64 zł | 8,73 zł | 30,55 zł | 39% |
2Q16 | 39,33 zł | 8,74 zł | 26,22 zł | 46% |
3Q16 | 43,38 zł | 8,68 zł | 30,37 zł | 42% |
4Q16 | 47,10 zł | 8,56 zł | 34,26 zł | 42% |
1Q17 | 42,10 zł | 8,42 zł | 29,47 zł | 47% |
2Q17 | 42,56 zł | 12,76 zł | 29,79 zł | 48% |
3Q17 | 39,04 zł | 13,01 zł | 30,37 zł | 48% |
4Q17 | 42,60 zł | 12,78 zł | 29,82 zł | 50% |
1Q18 | 37,62 zł | 12,54zł | 29,26 zł | - |
2Q18 | 39,25 zł | 13,08zł | 30,53 zł | - |
3Q18 | 43,06 zł | 12,92 zł | 34,45 zł | - |
4Q18 | 43,32 zł | 12,99 zł | 30,32 zł | - |
1Q19 | 38,72 zł | 12,91 zł | 30,11 zł | - |
2Q19 | 38,52 zł | 12,84 zł | 29,96 zł | - |
3Q19 | 38,87 zł | 12,96 zł | 30,23 zł | - |
4Q19 | 38,70 zł | 12,90 zł | 30,10 zł | - |
1Q20 | 38,91 zł | 12,97 zł | 30,26 zł | - |
2Q20 | 40,53 zł | 13,51 zł | 31,52 zł |