DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat w 2017 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Na koniec 2017 roku Grupa Cyfrowy Polsat miała 16,522 mln klientów.



Na koniec 2017 roku Grupa Cyfrowy Polsat miała 16,522 mln klientów.

W stosunku do 2016 roku, liczba klientów kontraktowych Grupy wzrosła w praktycznie każdym aspekcie:

  • telefonia komórkowa - 6,932 mln (wzrost o 3%),
  • Internet - 1,809 mln (wzrost o 3%),
  • płatna telewizja - 4,942 mln (wzrost o 3,7%),
  • multiroom - 1,099 mln (wzrost o 7,6%).

Usługi przedpłacone (na kartę) wyglądały następująco:
  • telefonia komórkowa - 2,579 mln (spadek o 13,2%),
  • Internet - 178 tys. (spadek o 18,4%),
  • płatna telewizja - 79,5 tys. (wzrost o 0,3%).

Statystycznie jeden klient posiadał w IV kwartale 2,37 usługi, co również jest wzrostem w stosunku do 2,25 usługi w IV kwartale 2016 roku. ARPU, czyli średni przychód na klienta spadł z 90,7 zł do 89 zł. W przypadku ofert na kartę było to 20,1 zł i to z kolei był wzrost z 19,2 zł.

Przychody Grupy wyniosły w 2017 roku 9,829 mld zł, EBITDA 3,617 mld zł, marża EBITDA 36,8%, a zysk netto 945,2 mln zł.

Wprowadzenia zasady Roam Like at Home kosztowało Grupę 62 mln zł w III kwartale 2017 roku i 36 mln zł w IV kwartale.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat