Vectra podnosi ceny. Część klientów zapłaci więcej
Vectro zapowiada urealnienie opłat. Oznacza to wzrost cen dla klientów operatora, w tym z ofertą Multimedia Polska, którzy spełniają podane w komunikacie warunki.

Obecna sytuacja gospodarcza wymaga od nas urealnienia opłat, aby zapewnić naszym klientom usługi na oczekiwanym przez nich, wysokim poziomie.
– napisała Vectra w komunikacie
Proces dostosowywania opłat, o którym mowa wyżej, dotyczy klientów Vectry i Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmienili już istniejące w okresie od września 2022 roku i nie byli objęci waloryzacją w drugiej połowie 2023 roku. Poziom planowanej waloryzacji, zgodnie z zapisami umów, wynika ze średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, podawanego przez GUS, który został opublikowany 15 stycznia 2024 roku i wynosi 11,4%. Wartość ta, jak informuje Vectra, jest niezależna od tej firmy, a podjęcie decyzji o podwyżce nie było łatwe.
Wdrożenie wyższych opłat ma pozwolić na dalsze zapewnianie klientom usługi na poziomie, jakiego oczekują od operatora, a także inwestowanie w usługi i rozwiązania poprawiające komfort korzystania z nich. Vectra wymienia między innymi:
- Coraz większy zasięg Internetu z szybkością 1,2 Gb/s: według najnowszych danych, to już niemal 3 mln gospodarstw (1,4 mln w samym 2023 roku), co oznacza, że 73% sieci Vectry pozwala na oferowanie usług dostępu do Internetu z prędkością 1,2 Gb/s. Aktualnie dostęp z prędkością 1,2 Gb/s jest możliwy w ponad 600 miejscowościach (o ponad 100 więcej niż rok wcześniej).
- Miejsce wśród liderów rankingów prędkości: dane SpeedTest.pl za 3Q2023 wskazują, że Vectra znajduje się na czołowej pozycji pod względem prędkości Internetu w Warszawie i jest numerem jeden w ponad 60 miejscowościach na terenie całej Polski. Zgodnie z rankingiem SpeedTest.pl za 2023 rok, Vectra oferowała średnią prędkość pobierania na poziomie 215 Mb/s. To stanowi wzrost o 22% w porównaniu do poprzedniego zestawienia – jeden z najwyższych prezentowanych w rankingu (wzrost prędkości pobierania z 176 do 215 Mb/s). Operator odnotował również największy postęp w kategorii wskaźnika PING, który spadł o 14%.
- Inwestycje w doświadczenia klientów: w 2023 roku klienci Vectry uzyskali dostęp do sztandarowej aplikacji TV Smart GO na nowych urządzeniach – teraz znajdziemy ją na inteligentnych telewizorach firm Samsung i LG, urządzeniach Fire TV od Amazona oraz w Apple TV. Operator uruchomił także nowy serwis vectra.pl, gdzie użytkownicy mogą szybciej odnaleźć poszukiwane przez siebie treści i konfigurować usługi wedle indywidualnych potrzeb.
- Cyfryzację i mniejsze zużycie papieru: większość klientów Vectry od 2023 roku może być obsługiwana w formie paperless, dzięki czemu firma oszczędza prawie pół miliona kartek papieru miesięcznie, równocześnie poprawiając bezpieczeństwo poszczególnych procesów.
Wszystkie powyższe działania są inwestycjami w utrzymanie jakości obsługi klienta na wysokim poziomie, a co za tym idzie – wymagają odpowiednich nakładów finansowych. Ceny dostępu do szerokopasmowego Internetu w Polsce są nadal jednymi z najniższych w Europie. W związku z tym, aby zachować tempo rozwoju firmy i najwyższą jakość świadczonych usług w obecnej sytuacji gospodarczej, konieczne jest urealnienie cen.
– argumentuje Vectra