UOKiK: pół miliona zł kary dla Telekomunikacji Novum

Uprzejmie informuję, że obniżamy państwu abonament za telefon stacjonarny

Redakcja Telepolis
39
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
UOKiK: pół miliona zł kary dla Telekomunikacji Novum
Uprzejmie informuję, że obniżamy państwu abonament za telefon stacjonarny




  • używali sformułowania: Z nowym okresem rozliczeniowym obniżamy na stałe cenę abonamentu;będzie obniżony abonament na telefon,
  • informowali, że obniżenie abonamentu to efekt nowej procedury,
  • zadawali pytania np. o PESEL, dane osobowe, potwierdzając później konsumentowi ich zgodność. W rzeczywistości - wykorzystywali podawane dane do uzupełniania formularza zamówienia usługi
  • szybko i niewyraźnie czytali oświadczenie o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym operatorem oraz w ten sam sposób wypowiadali nazwę Novum, co uniemożliwiało zrozumienie przekazu,
  • informowali klientów, że Novum jest polskim przedsiębiorcą, a Telekomunikacja Polska została wykupiona przez francuskiego operatora.



(...)
Konsultant: Proszę Pani, a przeczyta mi Pani, po lewej stronie na fakturze co pisze, sprzedawca jaki jest?
Klient: Telekomunikacja Polska.
Konsultant: No właśnie, proszę Pani, się zgadza.
Klient: Czyli teraz nie będzie już Telekomunikacji Polskiej?
Konsultant: Tak, tylko będzie Pani dostawała rachunki od Telekomunikacji Novum na ten obniżony abonament.
Klient: Ale Telekomunikacja Polska, mnie to jakoś ze względów patriotycznych trzymało.
Konsultant: Proszę Pani, ja rozumiem, ale proszę Pani, nie wiem, czy pani o tym wie, ale Telekomunikacja Polska już jest wykupiona przez francuskiego operatora Orange, dostała Pani ostatnio pismo (...) a my jesteśmy, proszę pani, polskim operatorem Telekomunikacją Novum i dlatego u nas pani ma gwarancję, że Pani ten abonament nie podrożeje.
(...)






Zobacz:

Zobacz: