Viaplay: sport na żywo, seriale, filmy… W sierpniu startuje nowy VoD
Już za miesiąc w Polsce ruszy kolejny streamingowy serwis wideo – Viaplay. Zaoferuje sport na żywo, filmy, seriale, programy dla dzieci i będzie konkurować z platformami osadzonymi już na naszym rynku – od Netfliksa po Canal+ online. „Chcemy być liderem pod każdym względem” – deklaruje Viaplay.

Polski rynek strumieniowych usług wideo i telewizji OTT jest tak nasycony, że nie widać na nim miejsca dla kolejnych graczy. Jednak skandynawska grupa Nordic Entertainment Group (NENT Group) ogłosiła, że 3 sierpnia wkracza do Polski ze swoim streamingowym serwisem wideo Viaplay. Plany grupy sięgają zresztą dalej – po wprowadzeniu usługi w Polsce Viaplay będzie wdrażany w dziewięciu kolejnych krajach europejskich, a także w USA pod koniec 2021 r., w Holandii w pierwszym kwartale 2022 r. i na czterech kolejnych rynkach do końca 2023 r. Obecnie serwis działa w Skandynawii oraz na Litwie, w Łotwie i Estonii.
W Polsce miesięczny abonament Viaplay ma wynieść 34 zł. Co otrzymamy za tę kwotę?



Co zaoferuje Viaplay w Polsce?
Viaplay uruchomił już stronę z zajawką oferty – www.viaplay.pl. Z zapowiedzi NENT Group wynika, że oferta składa się czterech głównych elementów:
- Sport – czyli transmisje na żywo. Zobaczymy rozgrywki Bundesligi (prawa do 2029 r), Ligi Europy UEFA, Ligi Konferencji Europy UEFA, a także mecze eliminacji do Mistrzostw Świata FIFA 2022, rozgrywki Mistrzostw Świata FIFA Kobiet 2023 czy Copa America 2024. W ofercie mają się też naleźć Seria W, 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i sporty motorowe Ferrari Challenge oraz wiele innych. Na stanowisko szefa działu sportowego w Polsce Grupa NENT powołała niedawno dziennikarza Pawła Wilkowicza.
- Viaplay Originals – własne treści tworzone przez NENT Group, jest to ponad 70 produkcji, wśród których serwis wymienia takie tytuły, jak „Kochaj mnie”, „Max Anger”, „Wisting”, „Ci, którzy zabijają”, „Honour” i „Box 21”. We wrześniu Viaplay ożywi popularny w Polsce teleturniej „Fort Boyard”, którego gospodarzami będą Ela Romanowska, Mariusz Kałamaga i Tamara Gonzalez Perea, a także zainwestuje w polskie seriale.
- Międzynarodowe filmy i seriale: tu możemy liczyć na głośne tytuły z hollywoodzkich studiów, takich jak NBC Universal, Sony, MGM i CBS. Serwis zapowiada między innymi popularne seriale, takie jak „Nowy Amsterdam”, „Chicago”, „The Good Doctor”, „SWAT”, „Hawaii Five-0” i „Opowieść podręcznej” oraz znanych serii filmowych, takich jak „Spider-Man”, „Men in Black”, „Mission: Impossible”, „Bourne”, „Bridget Jones” czy „Indiana Jones”.
- Treści dla dzieci: znane na całym świecie seriale dla młodszych widzów, takie jak „Psi Patrol”, „Świnka Peppa” i „SpongeBob Kanciastoporty”.
Viaplay zaoferuje polskim widzom coś wyjątkowego. Nasze połączenie najlepszych sportów na żywo, najwyższej klasy Viaplay Originals, międzynarodowych filmów i seriali oraz treści dla dzieci nie ma sobie równych na rynku – a to dopiero początek. Będziemy stale inwestować w treści i jesteśmy szczególnie podekscytowani współpracą z nowymi i uznanymi lokalnymi talentami przy tworzeniu polskich Viaplay Originals. Przyjeżdżamy do Polski na dłużej i chcemy być liderem pod każdym względem
– zapowiada Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Grupy NENT.
Jak obiecuje NENT, wszystkie międzynarodowe filmy i seriale na Viaplay, podobnie jak większość Viaplay Originals, będą miały polskie napisy lub lektora, a wszystkie treści dla dzieci będą miały polski dubbing. Najważniejsze wydarzenia sportowe będą pokazywane z polskimi komentatorami i programami studyjnymi ze studia sportowego Viaplay w Warszawie.
Z serwisu Viaplay będzie można korzystać na niemal wszystkich możliwych urządzeniach i platformach, w tym na smart TV firm Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips i TCL, na smartfonach i tabletach z systemem iOS i Android, na Chromecaście i Apple TV, na konsolach PlayStation 4 i 5 oraz Xbox One, a także oczywiście na komputerach PC i Mac.