Światowy rynek telefonów w 2012 roku wg Strategy Analytics

W 2012 roku na rynek trafiło 1,575 mld telefonów komórkowych, o niecałe 2% więcej niż w 2011 roku. Co czwarty na obudowie miał logo Samsunga - wynika z danych opublikowanych przez firmę analityczną Strategy Analytics.

Redakcja Telepolis
11
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Światowy rynek telefonów w 2012 roku wg Strategy Analytics

W 2012 roku na rynek trafiło 1,575 mld telefonów komórkowych, o niecałe 2% więcej niż w 2011 roku. Co czwarty na obudowie miał logo Samsunga - wynika z danych opublikowanych przez firmę analityczną Strategy Analytics.

Lista producentów pod względem ilości sprzedanych telefonów:

Dalsza część tekstu pod wideo
Producent (mln szt.) 4Q11 2011 4Q12 2012
Samsung 95,0 327,4 108,0 396,5
Nokia 113,5 417,1 86,3 335,6
Apple 37,0 93,0 47,8 135,8
ZTE 24,4 78,1 19,5 71,7
Pozostali 169,7 630,4 189,3 635,4
Razem 439,6 1546,0 450,9 1575,0
Pokaż więcej



Producent (udział) 4Q11 2011 4Q12 2012
Samsung 21,6% 21,2% 24,0% 25,2%
Nokia 25,8% 27,0% 19,1% 21,3%
Apple 8,4% 6,0% 10,6% 8,6%
ZTE 5,6% 5,1% 4,3% 4,6%
Pozostali 38,6 40,8% 42,0% 40,3%
Razem 100% 100,0% 100,0% 100,0%
Wzrost w ujęciu rocznym 9,9% 13,7% 2,6% 1,9%
Pokaż więcej