Światowy rynek tabletów w 2Q2014 wg Strategy Analytics

W II kwartale 2014 roku na rynek trafiło 52,9 mln tabletów, o 6% więcej niż w II kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Redakcja Telepolis
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Światowy rynek tabletów w 2Q2014 wg Strategy Analytics

W II kwartale 2014 roku na rynek trafiło 52,9 mln tabletów, o 6% więcej niż w II kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Tablety z Androidem cały czas zdobywają rynek - osiągając 70% udziału. Dzieje się to dzięki wielu dostawcom, którzy oferują szeroką gamę rozmiarów i cen sprzętu - na rynek trafiło 36,8 mln szt urządzeń, tj o 11% więcej niż rok wcześniej.

Apple dostarczył na rynek w II kwartale 13,3 mln tabletów (o 9% mniej niż rok wcześniej), a jego udział w rynku spadł do 25%.

Dalsza część tekstu pod wideo
Globalne dostawy tabletów (mln szt.) 2Q2013 2Q2014
Android 33,2 36,8
Apple iOS 14,6 13,3
Windows 2,1 2,7
Pozostali 0,1 0,0
Razem 50,0 52,9
Pokaż więcej

Udział w rynku (proc.) 2Q2013 2Q2014
Android 66% 70%
Apple iOS 29% 25%
Windows 4% 5%
Pozostali 0% 0%
Razem 100% 100%
Wzrost w ujęciu rocznym 39% 6%
Pokaż więcej