"Serialowe kody" z karą 85 tys. zł
Telewizyjna loteria SMS-owa Serialowe kody wymień na nagrody, wprowadzała konsumentów w błąd. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK i utrzymał karę pieniężną nałożoną na organizatora - spółkę Mobile Formats.

Telewizyjna loteria SMS-owa Serialowe kody wymień na nagrody, wprowadzała konsumentów w błąd. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję prezes UOKiK i utrzymał karę pieniężną nałożoną na organizatora - spółkę Mobile Formats.
Wyrok sądu dotyczy decyzji prezes UOKiK z czerwca 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas m.in., że reklamy loterii Serialowe kody wymień na nagrody sugerowały, że podlega ona specjalnej kontroli Ministerstwa Finansów, a przez to jest bezpieczniejsza i uczciwsza niż inne. Prezes UOKiK uznała, że organizator loterii spółka Mobile Formats wprowadzała konsumentów w błąd i nałożyła na nią kary pieniężne w łącznej wysokości 85 058 zł.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem prezes UOKiK i utrzymał nałożoną na przedsiębiorcę karę. Wyrok SOKiK z 25 lutego 2014 roku (VI ACa 913/13) jest prawomocny.