DAJ CYNK

Za co Polacy płacą SMS-ami?

28.09.2015

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 312

Ważne 4

4

Polacy SMS-ami wspierają akcje charytatywne - wynika z raportu "Komunikacja SMS w Polsce 2014" realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl. Blisko 25% wysyłających SMS Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego.

Polacy SMS-ami wspierają akcje charytatywne - wynika z raportu "Komunikacja SMS w Polsce 2014" realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl. Blisko 25% wysyłających SMS Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego.

SMS-y Premium to wiadomości tekstowe wysyłane na krótkie numery, o podwyższonej opłacie. Są bardzo wygodnym i popularnym sposobem realizowania drobnych transakcji. Łączna wartość tego rynku w 2013 roku była szacowana przez firmę badawczą PMR na około 15 mld złotych.

Wygoda oraz szybkość realizacji sprawia, że SMS-y Premium wykorzystywane są także w innych celach. Blisko 25% respondentów za pomocą SMS realizuje płatności i transakcje finansowe. 15%. ankietowanych płaci za bilety komunikacji miejskiej lub parkingowe, a 14% za usługi rozrywkowe.



Na kolejnych miejscach znalazły się płatności za dzwonki, tapety, gry (8%), udział w konkursach audiotele/quizach (7%) oraz głosowaniach w programach telewizyjnych/ radiowych/ internetowych (7%). Co piąty ankietowany opłaca krótkimi wiadomościami tekstowymi dostęp do mobilnych wersji gazet i czasopism.

Blisko jedna trzecia osób, które wzięły udział w badaniu deklaruje, że wysyła krótkie wiadomości tekstowe o podwyższonym koszcie. 2/3 robi to kilka razy do roku, a aż 12% kilka razy w tygodniu. Większość osób (68%) deklaruje, że przeznacza na SMS Premium do 5 zł miesięcznie, natomiast 17% wydaje na nie nawet 15 zł miesięcznie.



Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety zamieszczonej na specjalnym serwisie internetowym wśród ponad 1400 respondentów metoda? CAWI.

Źródło tekstu: SerwerSMS.pl, wł

Komentarze
Zaloguj się