DAJ CYNK

Za co Polacy płacą SMS-ami?

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Polacy SMS-ami wspierają akcje charytatywne - wynika z raportu "Komunikacja SMS w Polsce 2014" realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl. Blisko 25% wysyłających SMS Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego.

Polacy SMS-ami wspierają akcje charytatywne - wynika z raportu "Komunikacja SMS w Polsce 2014" realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl. Blisko 25% wysyłających SMS Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego.

SMS-y Premium to wiadomości tekstowe wysyłane na krótkie numery, o podwyższonej opłacie. Są bardzo wygodnym i popularnym sposobem realizowania drobnych transakcji. Łączna wartość tego rynku w 2013 roku była szacowana przez firmę badawczą PMR na około 15 mld złotych.

Wygoda oraz szybkość realizacji sprawia, że SMS-y Premium wykorzystywane są także w innych celach. Blisko 25% respondentów za pomocą SMS realizuje płatności i transakcje finansowe. 15%. ankietowanych płaci za bilety komunikacji miejskiej lub parkingowe, a 14% za usługi rozrywkowe.



Na kolejnych miejscach znalazły się płatności za dzwonki, tapety, gry (8%), udział w konkursach audiotele/quizach (7%) oraz głosowaniach w programach telewizyjnych/ radiowych/ internetowych (7%). Co piąty ankietowany opłaca krótkimi wiadomościami tekstowymi dostęp do mobilnych wersji gazet i czasopism.

Blisko jedna trzecia osób, które wzięły udział w badaniu deklaruje, że wysyła krótkie wiadomości tekstowe o podwyższonym koszcie. 2/3 robi to kilka razy do roku, a aż 12% kilka razy w tygodniu. Większość osób (68%) deklaruje, że przeznacza na SMS Premium do 5 zł miesięcznie, natomiast 17% wydaje na nie nawet 15 zł miesięcznie.



Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety zamieszczonej na specjalnym serwisie internetowym wśród ponad 1400 respondentów metoda? CAWI.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SerwerSMS.pl, wł