DAJ CYNK

Wyższe przychody operatorów dzięki tabletom?

27.03.2014

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3458

Ważne 4

1

Rynek tabletów i smartfonów - mimo dynamicznych wzrostów w ostatnich latach - wciąż jest dla operatorów komórkowych bardzo perspektywiczny. Liczą oni nie tylko na większą sprzedaż tych urządzeń, lecz także na zwiększony popyt na transmisję danych, jaką generują smartfony i tablety. A to z kolei poprawia przychody operatorów.

Rynek tabletów i smartfonów - mimo dynamicznych wzrostów w ostatnich latach - wciąż jest dla operatorów komórkowych bardzo perspektywiczny. Liczą oni nie tylko na większą sprzedaż tych urządzeń, lecz także na zwiększony popyt na transmisję danych, jaką generują smartfony i tablety. A to z kolei poprawia przychody operatorów.

Według danych firmy IDC, sprzedaż urządzeń mobilnych powoli wyhamowuje, jednak wciąż będzie można obserwować wzrosty. Szansę na nie dzięki zainteresowaniu takimi urządzeniami upatrują działające w Polsce spółki telekomunikacyjne.

Wskaźniki nasycenia tabletami i smartfonami w Polsce są wciąż niskie w porównaniu do rozwiniętych krajów w Europie i na świecie. Wciąż mamy ogromny potencjał wzrostu przed nasyceniem rynku, a to wpływa korzystnie na działających w Polsce operatorów - stwierdza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Niewęgłowski, członek zarządu ds. strategii w P4, operatorze sieci Play.

Wszystkie firmy operujące sieciami telekomunikacyjnymi są korzystają z takiego stanu rzeczy, ponieważ napędza to zainteresowanie klienta usługami mobilnej transmisji danych.

Rosnące zainteresowanie konsumentów smartfonami i tabletami to dobry sygnał dla branży telekomunikacyjnej na nadchodzące lata - komentuje Jacek Niewęgłowski. Operatorom telekomunikacyjnym bardzo się to podoba, ponieważ tego typu urządzenia oferują klientowi nowe funkcjonalności, które z kolei napędzają popyt na transmisję danych, co bardzo poprawia przychody operatorów.

Smartfony mamy na rynku już od 4-5 lat, a nasycenie nie jest tam, gdzie byśmy chcieli. Ubiegły rok był rokiem tabletów i sądzę, że najbliższy też będzie należał do tabletów, większych smartfonów i phabletów. To jest świetlana przyszłość - uważa Miroslav Rakowski, prezes zarządu T-Mobile Polska.

Także przedstawiciel P4 ocenia, że zainteresowanie klientów tabletami będzie się zwiększać. Na rynku pojawiają się nowe modele, bardziej funkcjonalne, o większej wydajności procesorów i większych ekranach, a ich ceny będą coraz niższe.

Biorąc pod uwagę spadające ceny, to jest rynek docelowy, a jego potencjał rośnie. Koszt produkcji w pełni funkcjonalnego tabletu stale maleje, co pozwala tworzyć coraz atrakcyjniejsze subsydiowane oferty dla konsumentów na rynku polskim. A powiedzmy sobie szczerze: rynek polski jest rzeczywiście na subsydia wysoko wyczulony i na cenę również - mówi przedstawiciel P4.



Jak podkreśla Niewęgłowski, przyszłością jest technologia LTE, którą operatorzy już oferują, i w najbliższym czasie wszystkie urządzenia, które pojawią się w sprzedaży, będą z nią kompatybilne.

Już widać duże zainteresowanie tymi ofertami i ich popularność wśród klientów, ale za wcześnie jeszcze na ogłaszanie konkretnych wyników - uważa Jacek Niewęgłowski.

Źródło tekstu: Newseria

Komentarze
Zaloguj się
15. applefan_
-1

2014-03-27 18:34:29

Update! Właśnie wyszedł MS Office na iPada!!! Można już ściągać. Problem w tym, że min. subskrypcja kosztuje 60USD rocznie :) Rekomenduje DARMOWY oficjalny pakiet biurowy Apple czyli pages, numbers i genialny keynote.

Odpowiedz

14. ~gościuuuuu
0

2014-03-27 16:20:07

A i nie ma sensu rozwodzic się nad wyższością jednego nad drugim bo każdy ma swoje wady i zalety - po prosu dla każdego coś miłego

Odpowiedz

13. ~gościuuuuu
0

2014-03-27 16:19:12

To są po prostu różne urządzenia o różnych parametrach, które "służą" do podobnego celu (i oba mają swoje ograniczenia wynikające z technologii wykonania). To tak jak porównać fiata i merca - oba służą do jazdy, ale jest kwestia wygody i dla niektórych prestiżu

Odpowiedz

12. ~
2

2014-03-27 13:55:48

8. W ipadzie nie ma baterii, tylko akumulator.

Odpowiedz

11. ~Kuzyn1920
0

2014-03-27 13:40:46

@10 nie ale to jakiś argument na FappleFana :]

Odpowiedz

10. ~
0

2014-03-27 13:37:43

@9 snikers? Lubisz te klimaty?

Odpowiedz

9. ~Kuzyn1920
0

2014-03-27 13:28:59

@8 IPad nigdy nie dorówna lapkom z MS, NIGDY! A różnica bedzie się powiększać i powiększać. I na Lapka idzie zainstalować SNIKERS4.5 a do IPada nie.

Odpowiedz

0

2014-03-27 13:21:55

@7 Niedługo będzie office na iPada, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby korzystać z natywnych rozwiązań Apple - są za darmo. @6 a co Ci handlowcy na tych laptopach u tych klientów robią? Tworzą na żywo pliki w autocadzie? Mają mieć urządzenie do prezentacji, składania zamówień, łączenia się z SAP-em itd. To wszystko iPad oferuje + długi czas pracy na baterii więc to zrozumiałe, że wypiera laptopy.

Odpowiedz

7. LuiN
3

2014-03-27 13:15:51

5, są już porządne edytory tekstu na Androida - nawet z polskojęzyczną korektą pisowni. Jakimś rozwiązaniem może być też tablet z Windows 8 - Microsoft dodaje do nich Office/''a gratis.

Odpowiedz

6. ~Kuzyn1920
1

2014-03-27 13:15:05

@3 Bp to firma lanserów naciągająca gimbusów na mobilnych handlowców-wciskaczy umów na prąd i potrzebna im tylko zabawka do szpanu. Zamiast nosić ciężkie lapki wolą nosić cieńki IPad z ofertą.

Odpowiedz

5. ~
2

2014-03-27 13:04:55

@1 w domu tylko komputer, na wyjeździe tylko tablet. Nie muszę rezygnować z jednego na rzeczy drugiego. To nie konkurenci dla mnie, ale narzędzia, które się uzupełniają. Z office na wyjeżdzie nei korzystam, a tylko tego w tablecie brakuje. Oczywiście mówię o tabletach z Androidem i Windowsem, bo iPady to jakaś proteza.

Odpowiedz

4. ~hyfgk
1

2014-03-27 13:01:41

@3 to normalne, że tablet jest wygodniejszy, a jeszcze bardziej 5 calowy smartfon.@2 ci z ul. Wiejskiej w liczbie 460 też konsumują?

Odpowiedz

0

2014-03-27 12:23:49

@1 podzielę się jeszcze jedną moją obserwacją. W pewnej firmie dla której robiłem pewien projekt zakupiono 10 ipadów dla grupy handlowców - ochotników. Każdy z nich oczywiście na co dzień korzysta z laptopa. Po miesiącu jeżdżenia z iPadem ani jeden z tych 10 nie chciał już korzystać z laptopa a prawie wszyscy pozostali handlowcy też chcieli mieć iPada do pracy.

Odpowiedz

3

2014-03-27 12:21:05

@1 dlatego, że konsumuje treść 99% użytkowników, a 1% tworzy dlatego tablet święci triumfy, bo jest stworzony dla tych 99%...

Odpowiedz

0

2014-03-27 12:18:20

A może mi ktoś wyjaśni jaką przewagę nad laptopem ma zabawka bez klawiatury, która co więcej kosztuje tyle samo? Tablet nadaje się jedynie do przeglądania fb i portali, de facto największa przydatność jego jest w tym, że można go zabrać do kibla zamiast jakieś gazety do czytania, czego raczej nie da się zrobić z laptopem. Natomiast nie da się na nim tworzyć treści bez zewnętrznej klawiatury, więc po co wydawać na to kasę skoro można za te same pieniądze kupić laptopa, ewentualnie kupić lepszego laptopa zamiast tabletu i laptopa.

Odpowiedz