DAJ CYNK

Wyniki UPC Polska po 4Q2012

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za 2012 rok. Na koniec grudnia UPC Polska miało 1,472 mln klientów, którzy korzystali z 2,616 mln usług.

Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za 2012 rok. Na koniec grudnia UPC Polska miało 1,472 mln klientów, którzy korzystali z 2,616 mln usług.

Na pulę przeszło 2,5 mln usług złożyło się 756,3 tys. usług telewizji cyfrowej, 546 tys. telewizji analogowej, 854,7 tys. dostępu do internetu i 459 tys. telefonii.

UPC w 2012 roku kontynuowało inwestycje w infrastrukturę, dzięki czemu zasięg sieci został rozszerzony o 60,6 tys. gospodarstw domowych, a całkowita liczba gospodarstw będących w zasięgu sieci nowej generacji UPC wyniosła 2 537 600.

W IV kwartale UPC Polska sprzedało łącznie 102,7 tys. usług. Dalszy wzrost odnotowała usługa telewizji cyfrowej, która mimo rosnącej konkurencyjności na rynku zyskała 40,9 tys. nowych abonentów. O 34,6 tys. wzrosła też liczba klientów usługi internetowej, co UPC zawdzięcza wiodącym na rynku usługom, świadczonym w oparciu o własną sieć NGA. Wzrost w czwartym kwartale odnotowała również usługa telefoniczna, z której skorzystało 27,4 nowych abonentów. Liczba klientów UPC wzrosła w ostatnim kwartale 2012 roku 8,1 tys., co odwróciło tendencję spadkową w poprzednich kwartałach.

UPC już dziś spełnia kryteria określone przez Europejską Agendę Cyfrową, zakładającą 50-procentową dostępność Internetu o prędkości 100 Mb/s w 2020 roku, a sieć zmodernizowana w ubiegłym roku do standardu DOCSIS 3.0 (895,1 tys. gospodarstw w ciągu roku) jest przygotowana do świadczenia usług internetowych o najwyższych na rynku parametrach.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Liberty Global

Tagi: upc