DAJ CYNK

Wyniki T-Mobile po 3Q2018 - wzrosły przychody oraz liczba klientów usług kontraktowych

08.11.2018

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4084

Ważne 2

0

T-Mobile zakończył III kwartał z 10,693 mln aktywnych kart SIM. Oferty abonamentowe stanowiły 7,152 mln, natomiast oferty na kartę 3,541 mln.

W ciągu roku liczba usług świadczonych w T-Mobile Polska wzrosła o 396 tys., z czego 84 tys. w III kwartale 2018 roku. Miesiące lipiec – wrzesień przyniosły wzrost tylko w postpaidzie.

- Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. – to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T-Mobile Polska.

Klienci doceniają jakość i innowacyjne rozwiązania

T-Mobile Polska chwali się kolejnym kwartałem, w którym operator zanotował stabilny wzrost zaufania klientów oraz satysfakcji z usług. Przyczynić się do tego miały takie zmiany, jak usprawnienie działania call center oraz nowa aplikacja mobilna. W tym czasie badania satysfakcji klientów pokazały wzrost zaufania oraz zadowolenia z obsługi, zwłaszcza w segmencie postpaid. Stan ten przełożył się na poprawę wskaźnika churn oraz pozytywny wynik MNP.

W trzecim kwartale T‑Mobile wprowadził na rynek ofertę rodzinną, która zaoferowała klientom między innymi płynne zarządzanie numerami wchodzącymi w jej skład. W segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tysięcy aktywnych użytkowników.

Segment SME wybiera Magenta BIZNES

W sektorze małych i średnich firm z ciepłym przyjęciem spotkało się wprowadzenie planów MagentaBIZNES, dająca możliwość korzystania w ramach wszystkich kart SIM w firmie z jednej, nielimitowanej oferty internetowej oraz oferująca szereg usług dodatkowych, takich jak zdalne usługi serwisowe IT, pakiet Office365 lub księgowość online. W ciągu pół roku od rozpoczęcia sprzedaży oferta zyskała zainteresowanie klientów i stanowiła 85% sprzedaży w segmencie SOHO VSE.

Stopniowy wzrost wskaźników finansowych

W III kwartale 2018 roku T-Mobile Polska wypracował przychody w wysokości 1,688 mld zł, czyli o 5,5% więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017. Wartość wskaźnika EBITDA wzrosła jednocześnie o 11,5%, do 418 mln zł.

- Niższy churn, wzrost bazy klientów oraz stabilizacja ARPU odbiły się pozytywnie na naszym wyniku finansowym. Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest konsekwentna stabilizacja przychodów i wzrost wyniku EBITDA, który obecnie nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home. Cieszymy się, że wskaźniki finansowe zaczynają odzwierciedlać pozytywne działania, jakie podejmowaliśmy na przestrzeni ostatnich kwartałów - powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska.

Inwestycje w cyfrową przyszłość

T-Mobile kontynuuje działania obliczone na przejście od operatora mobilnego w stronę firmy w pełni konwergnetnej. Po zawarciu umowy z Orange, gwarantującej dostęp do sieci światłowodowej operatora, dochodzącej do budynków wielorodzinnych, T‑Mobile zawarł kolejny kontrakt, tym razem z operatorem kablowym Nexera. Nowa umowa stanowi uzupełnienie tej zawartej z Orange, ponieważ umożliwia dostęp do łączy instalowanych przede wszystkim poza dużymi miejscowościami i doprowadzanymi do domów jednorodzinnych. Dzięki obu umowom oraz decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej, obligującej Orange do udostępnienia konkurentom sieci na obszarach regulowanych, oferta konwergentna operatora magentowej sieci do 2020 będzie dostępna w 4,5 miliona gospodarstw domowych, a pierwsi klienci będą mogli skorzystać z niej jeszcze w 2018 roku.

Jak podaje T-Mobile, najwyższa jakość sieci pozostaje priorytetem tego operatora. Spółka zamierza kontynuować inwestycje infrastrukturalne i utrzymać status lidera technologicznego. T‑Mobile inwestuje także w rozwój innowacyjnych usług, pozwalających na budowę potencjału wzrostu na przyszłość, prowadząc prace rozwojowe nad ofertą Smart City oraz rozwija portfolio usług cyberbezpieczeństwa.

Karty SIM Abonament Prepaid Łącznie
1Q15 6,784 mln 9,010 mln 15,794 mln
2Q15 6,708 mln 9,118 mln 15,827 mln
3Q15 6,640 mln 9,056 mln 15,696 mln
4Q15 6,569 mln 5,487 mln 12,056 mln
1Q16 6,518 mln 5,303 mln 11,821 mln
2Q16 6,516 mln 5,119 mln 11,635 mln
3Q16 6,541 mln 4,680 mln 11,221 mln
4Q16 6,612 mln 4,022 mln 10,634 mln
1Q17 6,696 mln 3,533 mln 10,229mln
2Q17 6,741 mln 3,510 mln 10,251 mln
3Q17 6,797 mln 3,500 mln 10,297 mln
4Q17 6,921 mln 3,533 mln 10,454 mln
1Q18 6,990 mln 3,519 mln 10,509 mln
2Q18 7,068 mln 3,541 mln 10,609 mln
3Q18 7,152 mln 3,541 mln 10,693 mln
 
  Przychód EBIDTA Marża EBIDTA
1Q15 1,602 mld zł 544,1 mln zł 34,0%
2Q15 1,574 mld zł 592,7 mln zł 37,7%
3Q15 1,638 mld zł 689 mln zł 42,1%
4Q15 1,645 mld zł 601 mln zł 36,5%
1Q16 1,649 mld zł 524,8 mln zł 31,7%
2Q16 1,499 mld zł 437 mln zł 29,2%
3Q16 1,618 mld zł 542 mln zł 33,5%
4Q16 1,687 mld zł 586,716 mln zł 34,8%
1Q17 1,572 mld zł 431 mln zł 27,5%
2Q17 1,594 mld zł 525 mln zł 32,9%
3Q17 1,600 mld zł 375 mln zł 20,3%
4Q17 1,657 mld zł 450 mln zł 27,2%
1Q18 1,567 mld zł 401 mln zł 25,6%
2Q18 1,566 mld zł 432 mln zł 27,4%
3Q18 1,688 mld zł 418 mln zł 24,8%
 
Minuty na klienta Abonament Łączny
1Q15 299 150
2Q15 311 154
3Q15 313 154
4Q15 322 172
1Q16 325 204
2Q16 334 213
3Q16 327 215
4Q16 338 232
1Q17 340 246
2Q17 330 248
3Q17 340 258
4Q17 356 269
1Q18 344 260
2Q18 333 253
3Q18 327 248
 
Przychód na klienta Abonament Prepaid Łączny Procent przychodu
z usług niegłosowych
1Q15 46 zł 8 zł 21 zł 39%
2Q15 45 zł 8 zł 24,5 zł 39%
3Q15 46 zł 8 zł 25 zł 39%
4Q15 42,7 zł 8,5 zł 26 zł 40%
1Q16 43,64 zł 8,73 zł 30,55 zł 39%
2Q16 39,33 zł 8,74 zł 26,22 zł 46%
3Q16 43,38 zł 8,68 zł 30,37 zł 42%
4Q16 47,10 zł 8,56 zł 34,26 zł 42%
1Q17 42,10 zł 8,42 zł 29,47 zł 47%
2Q17 42,56 zł 12,76 zł 29,79 zł 48%
3Q17 39,04 zł 13,01 zł 30,37 zł 48%
4Q17 42,60 zł 12,78 zł 29,82 zł 50%
1Q18 37,62 zł 12,54zł 29,26 zł -
2Q18 39,25 zł 13,08zł 30,53 zł -
3Q18 43,06 zł 12,92 zł 34,45 zł -

Źródło tekstu: T-Mobile

Komentarze
Zaloguj się