Wyniki Play po 4Q2013
W 2013 roku Play odnotował wzrost bazy klientów o 24%, do 10,7 mln. Przychody za cały rok wzrosły o 4%, do 3,72 mld zł - wolniejszy wzrost odzwierciedla spadki MTR w styczniu i lutym 2013 roku.

W 2013 roku Play odnotował wzrost bazy klientów o 24%, do 10,7 mln. Przychody za cały rok wzrosły o 4%, do 3,72 mld zł - wolniejszy wzrost odzwierciedla spadki MTR w styczniu i lutym 2013 roku.
Play powiększył bazę abonentów do 10,7 mln i w całym roku miał największe przyrosty netto w tym zakresie (91%). Od grudnia 2013 roku baza abonentów Play stanowiła około 19% całkowitej liczby abonentów na polskim rynku telefonii komórkowej. Udział użytkowników postpaid pozostał na poziomie 44,4% w 2013 roku (44,6% w 2012).
W porównaniu do 2012 roku całkowite przychody wzrosły o 3,9%, do 3,72 mld zł. Przychody od klientów wzrosły o 22,2%, do 2,918 mld dzięki wzrostowi bazy klientów przy stabilnym ARPU z połączeń wychodzących. Wzrost przychodów od klientów częściowo zrównoważył obniżenie stawek MTR, który przyczynił się do znacznego spadku ogólnych przychodów z połączeń w 2013 roku (w porównaniu do roku 2012). W drugiej połowie roku, kiedy obniżki MTR nie wpływały już na poziom przychodów, w czwartym kwartale całkowite przychody wzrosły do 979 mln zł - 4,5% więcej niż w trzecim kwartale, odzwierciedlając wpływ silnego rozwoju bazy abonentów.
Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 25,9%, do 707 mln zł, co wskazuje na marżę skorygowanego zysku EBITDA na poziomie ok. 19%.
Jorgen Bang-Jensen, prezes Play, udzielił następującego komentarza: Bardzo dobre wyniki za rok finansowy 2013 podkreślają konsekwentny i ciągły wzrost bazy abonentów, przychodów oraz rentowności. Nasz przyszły rozwój w dalszym ciągu będzie się opierał na efektywnej komunikacji oraz wdrażaniu zasady "value for money". Pierwsze tygodnie 2014 roku są dla obiecujące dla PLAY oraz ciągłego rozwoju stabilnego rynku telefonii komórkowej w Polsce.
Wyniki PLAY za cały rok 2013 oraz czwarty kwartał 2013 roku (w mln zł):
3Q2013 | 4Q2013 | zmiana kwartalna | 2012 | 2013 | zmiana roczna | |
Przychody operacyjne | 937 | 979 | 4,5% | 3579 | 3720 | 3,9% |
Przychody od klientów | 762 | 782 | 2,6% | 2388 | 2918 | 22,2% |
Skorygowana EBITDA | 203 | 211 | 3,7% | 562 | 707 | 25,8% |
Marża EBITDA | 21,7% | 21,5% | 15,7% | 19,0% | ||
Całkowita liczba abonentów | 10,297 mln |
10,733 mln |
4,2% | 8,689 mln |
10,733 mln |
23,5% |
Użytkownicy postpaid | 4,564 mln |
4,77 mln |
4,5% | 3,877 mln |
4,77 mln |
23% |
Procent użytkowników postpaid | 44,3% | 44,4% | 44,6% | 44,4% |