DAJ CYNK

Wyniki Orange Polska po 3Q2014

22.10.2014

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 7051

Ważne 2

4

Po III kwartale 2014 roku Orange miało 15,591 mln aktywnych kart SIM. Odnotowano 140 mln zł zysku netto, o 3,6 % spadły w skali roku przychody.

Po III kwartale 2014 roku Orange miało 15,591 mln aktywnych kart SIM, o 130 tys. więcej niż po II kwartale. Odnotowano 140 mln zł zysku netto, o 3,6 % spadły w skali roku przychody.

Przy utrzymującym się, wymagającym otoczeniu rynkowym, osiągnęliśmy zadowalające wyniki komercyjne i finansowe. Liczba klientów komórkowych w dalszym ciągu rosła w tempie powyżej 3% w ujęciu rocznym. Po raz kolejny pobiliśmy rekord pod względem kwartalnego przyrostu liczby klientów dedykowanych mobilnych usług internetowych - powiedział prezes zarządu Orange Polska Bruno Duthoit.

Spadek bazy klientów telefonii stacjonarnej wyniósł w III kwartale 54 tys., względem 52 tys. w II kwartale 2014 roku i 78 tys. w III kwartale 2013 roku.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

3Q14

3Q13

Zmiana

Przychody grupy

3 046

3 161

-3,6%

EBITDA

1 069

1 159

-7,8%

EBIDTA (jako % przychodów)

35,1%

36,7%

-1,6 pp.

Zysk netto

140

239

-41,4%


Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

3Q14

3Q13

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,591

15,126

+3,1%

postpaid

7,533

7,052

+6,8%

prepaid

8,058

8,074

-0,2%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,413

1,120

+26,2%

Liczba klientów Orange Open

0,480

0,211

+127,5%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,402

0,333

+20,7%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,579

4,803

-4,7%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,269

2,305

-1,6%

Liczba klientów usług TV

0,735

0,702

+4,7%


 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
44. ~?
-1

2014-10-24 09:33:32

ja zatrzymałem się na etapie 500tys. później była jakaś cisza o tej marce Orange. niemniej jeżeli pozyskali dodatkowe 100tys. to świadczy o tym że w miarę trafia ta oferta do grupy docelowej.

Odpowiedz

43. ~Calm7
-1

2014-10-23 17:06:54

42). Nie 500, a ponad 600. Tyle, że administracja tego newsa jakoś pominęła :-O

Odpowiedz

42. ~?
0

2014-10-23 16:57:29

37 yes można uznać za fajną taryfę go raczej nie. nju nie przeczę że rzecz fajna. orange nie chce obniżać bardziej abo bo na to nie pozwala właściciel więc z myślą o kowalskich z pulą 2-4 sim powstało nju. bodaj 500 tys kart z tego co pamiętam to spory sukces. ale teraz coś o nich cicho.

Odpowiedz

41. ~Calm7
0

2014-10-23 16:55:45

Pablo. No ma okropne stawki przy małych doładowaniach, ale obeznany - nie ładuje GO za 5zł, a za 100. PS. Pakiety też dorzucili - ale po co ich używać, gdy ma się... pół grosza za esa? :-D ok, kończę, bo zaraz admin będzie mi wypominał regulamin itd.

Odpowiedz

40. orson_dzi
0

2014-10-23 16:52:20

@39 Stawki zależą od kwoty doładowania. Im wyższa, tym są niższe. Przy doładowaniu możesz uruchomić trzy darmowe numery w sieci (po 1200 minut na każdy) na określony czas, im wyższe doładowanie, tym dłuższy. A pakiety działają prawie wszystkie.

Odpowiedz

39. ~pabloki
1

2014-10-23 16:46:10

Calm7 ja w kartach słabo bo abonament wole , ale z tego co pamiętam to GO ma okropne stawki i nie ma pakietów jakie są w pop i one. myslałem że piszesz o tych taryfach w kontekście uniwersalnej oferty nju dlatego pasowało mi pop i one, a nie go. tak, masz rację każdy ma inne potrzeby, ale jak widac po nju, można dać uniwersalną i tanią taryfę, zwłaszcza z tym co przytoczyłeś 9 zł za no limit sms.

Odpowiedz

38. ~Calm7
0

2014-10-23 16:18:17

Pablo. No pewnie, że tak. GO jest jedną z najfajniejszych, choć najtrudniejszych do ogarnięcia. Dlatego nie ma co polemizować, bo każda ma swoje plusy, i dobieramy pod swoje wymagania. Np. po co komu nolimit sms za 9zł, jak w GO ma 900+900 smsów za 9zł? A wysyła z tysiąc? Nie jest źle :)

Odpowiedz

37. ~pabloki
0

2014-10-23 16:06:23

Calm7 czy GO jest fajną taryfą? polemizowałbym. chyba że chciałeś napisać pop oraz one.

Odpowiedz

36. ~Calm7
1

2014-10-23 15:57:47

35). Nju fajna rzecz, tyle, że zahamował... Orange - teraz w ogóle nie będą nic ulepszać w Pop, Go - a to najfajniejsze z taryf...

Odpowiedz

35. ~?
-1

2014-10-23 15:37:20

11 nju mobile po dobrym początku chyba zostało wyhamowane celowo. może nie mieli aż takiego ciśnienia na zwrot kasy wsadzonej w ten projekt bo po prostu miało to być działanie nakierowane przeciwko mikrokonkurentom jak jakieś tam startery play natury red bull mobile, mobile king, lyca mobile itp.chyba się udało bo przejęła sporą pulę kart sim i spuściła z tonu. może służy po prostu blokowaniu wejścia małych opów i rozwojowi projektów konkurencji w segmencie pre-paid?

Odpowiedz

34. ~?
-1

2014-10-23 15:37:19

11 nju mobile po dobrym początku chyba zostało wyhamowane celowo. może nie mieli aż takiego ciśnienia na zwrot kasy wsadzonej w ten projekt bo po prostu miało to być działanie nakierowane przeciwko mikrokonkurentom jak jakieś tam startery play natury red bull mobile, mobile king, lyca mobile itp.chyba się udało bo przejęła sporą pulę kart sim i spuściła z tonu. może służy po prostu blokowaniu wejścia małych opów i rozwojowi projektów konkurencji w segmencie pre-paid?

Odpowiedz

33. ~gość
0

2014-10-23 13:24:40

~la vie change avec Orange - masz więcej info jakie cięcia szykują w Orange aby poprawić wyniki?

Odpowiedz

32. ~ave
0

2014-10-23 12:10:37

@11 masz jakieś info kiedy spółki zależne pójdą pod młotek?

Odpowiedz

31. ~?
1

2014-10-23 09:36:29

Telefon stacjonarny wymiera ludzie rezygnują z tp dawnego więc nic dziwnego, że przychody spadają. przenoszenie numerów do Orange i internet mobilny trochę ratują podstawową działalność ale uruchamiając bank czy sprzedając energię pokazują jak dostosowują sie do rynku który to właśnie robi czyli szuka dużych pieniędzy gdzie się da. kiepsko idą im przetargi nie mówię o aukcjach w uke ale o przetargach na dostawę sim np. dla zikitu. zamiast pozyskiwać pieniądze i sim w ten sposób przegrywają sromotnie z konkurencją.

Odpowiedz

2014-10-23 09:01:40

nju nie miało znacząco wpływu na wynik Orange w 3q, nju z rachunkiem nie trzeba płacić przez internet, można wydrukować przepisać fakturę i zapłacić tam gdzie chcemy.

Odpowiedz