DAJ CYNK

Wyniki Orange po 3Q2015

21.10.2015

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 9393

Ważne 7

5

Po III kwartale 2015 roku Orange miał 15,693 mln aktywnych kart SIM, o 102 tys. więcej niż przed rokiem. Firma zanotowała 110 mln zysku netto, o 21,4% mniej niż przed rokiem.

Po III kwartale 2015 roku Orange miał 15,693 mln aktywnych kart SIM, o 102 tys. więcej niż przed rokiem. Firma zanotowała 110 mln zysku netto, o 21,4% mniej niż przed rokiem.

W III kwartale Orange miał 190 tys. przyłączeń netto w segmencie klientów abonamentowych. Jednocześnie o 84 tys. spadła liczba aktywnych kart prepaid. O 28% w skali roku wzrosła liczba klientów mobilnego Internetu (400 tys. kart SIM), w tym 113 tys. przyłączeń netto w III kwartale. Liczba użytkowników sieci LTE wzrosła do 1,577 mln, to o 307 tys. więcej niż na koniec II kwartału tego roku.

Dużym powodzeniem cieszyły się wprowadzone w 2 kw. oferty oraz kontynuowaliśmy wewnętrzne działania w celu ograniczenia utraty klientów i poprawy ich satysfakcji. W efekcie, pod względem ewolucji bazy klientów 3 kw. okazał się najlepszym kwartałem w tym roku w prawie wszystkich kategoriach usług. W segmencie mobilnych usług abonamentowych, liczba przyłączeń netto i wskaźnik utraty klientów (churn) były najlepsze od wielu lat. - powiedział prezes Orange Bruno Duthoit.

Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani wygraniem aukcji na częstotliwości LTE, w której uzyskaliśmy dwa bloki w paśmie 800 MHz za kwotę niższą od średniej ceny zapłaconej przez naszych konkurentów. Wyniki aukcji poprawiły sytuację konkurencyjną na korzyść Orange Polska i musimy je uwzględnić w naszej strategii - dodał prezes Orange komentując wyniki głośnej aukcji LTE.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

3Q14

3Q15

Zmiana

Przychody grupy

3,045

2,971

-2,4%

EBITDA

1,069

0,929

-13,1%

EBIDTA (jako % przychodów)

35,1%

31,3%

-3,8 pp.

Zysk netto

140

110

-21,4%



Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

3Q14

3Q15

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,591

15,693

+0,7%

postpaid

7,533

8,087

+7,4%

prepaid

8,058

7,606

-5,6%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,413

1,813

+28,3%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,402

0,478

+18,9%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,579

4,271

-6,7%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,269

2,131

-6,1%

Liczba klientów usług TV

0,735

0,774

+5,3%



 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591
4Q14 7,950 7,679 2,498 15,629
1Q15 7,791 7,727 2,496 15,518
2Q15 7,690 7,897 2,561 15,587
3Q15 7,606 8,087 2,601 15,693


Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413
4Q14 4,581 1,521
1Q15 4,768 1,598
2Q15 4,965 1,700
3Q15 5,256 1,813


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
1Q15 (*) 12,1 50,5 57,1 30,2
2Q15 (*) 12,9 50,0 55,0 30,6
3Q15 (*) 13,2 49,1 53,9 30,6

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2
4Q14 97,4 305,6 198,7
1Q15 100 335,6 210,9
2Q15 106 345,0 220,1
3Q15 107,8 341,3 221,1



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%
4Q14 16,8% 3,5%
1Q15 16,7% 3,7%
2Q15 16,1% 3,2%
3Q15 17,0% 3,0%

Źródło tekstu: Orange, wł

Komentarze
Zaloguj się
29. ~
0

2015-10-28 22:58:58

Cieszy mnie to. Spadek w stacjonarkach. Brak inwestycji w ostatni kilometr. Mnie policzyli na minus w zeszłym kwartale, ale jak widać tendencja jest stała. Niestety. jadą tylko na zwiększaniu ilości usług u starych klientów i w nowych sieciach. LTE ich wykończyło. Nareszcie. Obudzą się?

Odpowiedz

28. jedrek
0

2015-10-27 15:27:27

@25 jakbyś był taki inteligentny na jakiego się promujesz to byś zaskoczył, że pisanie o orange cytryna jest po prostu celem zamierzonym, dla podkreślenia upadku całej infrastruktury kablowej po dawnym TP. Orange to obecnie taka właśnie niedojrzała pomarańcza czyli żółta cytryna. Dalej dziecku trzeba tłumaczyć?Operator kablowy upc na swoim miedzianym koncentryku ma z roku na rok przyrost usług. A cytryna po swojej miedzi ma coraz mniej. Rozwój.... :)

Odpowiedz

27. wlo
0

2015-10-25 13:49:22

26 - jak to łatwo przegiąć... Kolega nie zwrócił uwagi, że całość musi się zbilansować (nawet w okresie 10, 25 czy 100 lat) z przychodami od klientów ;-)

Odpowiedz

26. ~
1

2015-10-25 12:08:07

@21 Czyli uważasz że operator może placić nawet i 15 lat bo "Odsetki pojda w koszty i amortyzacja za tą czestotliwość tez." z tego wnioskuję. według ciebie cena jaką operator płaci za częstotliwości niema znaczenia. jeżeli tak to niech płaca za te częstotliwości np. po 10 mld za blok. przecież jak piszesz wliczą sobie to w koszty. i wtedy operator będzie miał takie same zyski? A tu znalazłem artykuł na temat ceny za pasmo na 800Mhz.

Odpowiedz

25. ~bb passport
-1

2015-10-23 07:45:46

Jednej rzeczy nie rozumiem, wzrost w usługach 3P o ponad 18 %, a niektórzy piszą o "niszowej sieci", a już najzabawniejsze pomylenie cytryny z pomarańcza

Odpowiedz

24. ~
1

2015-10-22 12:36:36

To się Francuzi z zysku ucieszyli......:-)

Odpowiedz

23. wlo
-1

2015-10-22 09:34:48

19 - z niemal 16 milionami klientów - tylko w części komórkowej... No rzeczywiście ;-)

Odpowiedz

2015-10-22 08:54:39

@18 nie chodzi mi o inteligencję tylko o to, że jak pojawi się jakikolwiek news na temat Orange to ludzie mający Play wypisują bzdury hejtując bez opamiętania niemal każdą taką wiadomość, czasami kompletnie nie znając sprawy podobnie jak zrobiłeś to Ty pisząc o zysku netto i wydatku na LTE twierdząc, że firma sobie w przyszłości nie poradzi :)

Odpowiedz

21. ~P
-2

2015-10-22 08:20:38

Troche wytlumacze koledze. Prezentowany tu rachunek wynikow nie jest dobrym narzędziem do oceny kondycji finansowej firm. Operatorzy telekomunikacyjni, z racji duzych nakladow na infrastrukturę i czeatotliwosci mają w tym sprawozdaniu duzą wartosc amortyzacji. Czyli caly sprzet i czestotliwosci nie pakuja w koszty w jednym roku, tylko dzielą na okres uzytecznosci dla firmy i przez ten okres po kawalku obnizają sobie podstawe opodatkowania. Dlatego bardziej miarodajnym wskaznikiem jest ebitda,czyli zysk netto plus amortyzacja. Co do kredytu na l800, mogą soboe go splacac i 15 lat. Odsetki pojda w koszty i amortyzacja za tą czestotliwość tez.

Odpowiedz

20. wlo
-2

2015-10-22 08:02:04

18 - może najpierw liźniesz trochę księgowości?

Odpowiedz

19. ~KWT
2

2015-10-22 07:51:56

Orange na dzisiejsze czasy jest siecią niszową.

Odpowiedz

18. ~
2

2015-10-22 06:37:11

@11 to zapytam inaczej mając 440mln zł zysku netto rocznie i biorąc kredyt na ponad 3 mld to kiedy ten kredyt zostanie spłacony ? I prosiłbym o rzeczową odpowiedź.@12 wedlug ciebie ja ktos nie jest w Play to je inteligentny i wszystko wiedząc?Ciekawy tok myślenia

Odpowiedz

17. ~Marek
-2

2015-10-22 02:30:10

Efekt nju mobile. A play śpi w red bull .

Odpowiedz

16. ~theneo24
2

2015-10-22 01:57:00

Szaleją w takim tempie za rok więcej będą mieli użytkowników w "Mobilnym dostępie szerokopasmowym" niż "Stacjonarnym dostępie szerokopasmowym (rynek detaliczny)" ; ) koniec pewnej "Ery" aż łezka w oku się kręci.

Odpowiedz

15. jedrek
2

2015-10-22 01:33:16

@8 z czym do ludzi? 30zł za 100minut....... W upc jak masz już neta to za 20zł masz telefon no limit do wszystkich. Cytryna takie coś wprowadzi jak zostaną jej dwaj abonenci miedziani.

Odpowiedz