DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat w 2014 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

W IV kwartale 2014 roku Polkomtel miał 11,747 mln aktywnych kart SIM, w tym 6,587 mln w ofertach abonamentowych, 1,368 mln usług Internetu mobilnego i 3,792 mln w systemie prepaid.

W IV kwartale 2014 roku Polkomtel miał 11,967 mln aktywnych kart SIM, w tym 6,587 mln w ofertach abonamentowych, 1,368 mln usług abonamentowego Internetu mobilnego i 4,01 mln w systemie prepaid (w tym 218,438 tys. Internetu mobilnego).

Cała grupa odnotowała w 2014 roku 9,7 mld zł przychodu, EBITDA na poziomie 3,8 mld zł i marżę EBITDA w wysokości 39%. Zysk netto wyniósł 292 mln zł. Na koniec kwartału grupa miała 6,1 mln klientów kontraktowych, z których każdy korzystał średnio z 2,01 usługi, a ARPU na klienta wyniosło 87,2 zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadła liczba aktywnych umów telefonii komórkowej z 6,778 mln, do 6,587 mln, natomiast liczba klientów prepaid spadła z 4,171 mln, do 3,792 mln. Przypomnijmy, że od II kwartału 2014 roku Polkomtel postanowił prezentować też liczbę aktywnych kart stosując 90-dniową definicję aktywności kart SIM (standard Komisji Europejskiej), obok dotychczasowego, stosowanego powszechnie w Polsce raportowania 12-miesięczniej ważności kart. Według nowego raportowania, za aktywną kartę SIM w systemie prepaid uznaje się taką, z której w ciągu ostatnich 90 dni wykonano lub odebrano połączenie, wysłano/odebrano wiadomość lub uruchomiono na niej transmisję danych (wcześniej w ciągu 12 mies.).
ARPU dla pojedynczego klienta prepaid wyniósł 18,2 zł. W 2013 roku było to 17,5 zł.

Na koniec 2014 roku liczba usług abonamentowych Internetu mobilnego wyniosła 1,368 mln, co w skali roku dało wzrost o 38,5%. Wśród klientów prepaid liczba ta spadła o 0,2%, do 218,438 tys.

W 2014 roku Grupa Cyfrowy Polsat pozostała liderem udziału w rynku płatnej telewizji z udziałem szacowanym na 32%, liderem rynku telefonii komórkowej w segmencie usług świadczonych w modelu kontraktowym (telefonia mobilna plus Internet) z udziałem szacowanym na 28,1%, jak również liderem na rynku telewizyjnym z łączną oglądalnością 24,5% w grupie komercyjnej i udziałem w rynku reklamy telewizyjnej na poziomie 24,8% w IV kwartale 2014 roku.

Z programu smartDOM korzysta już 569 tys. klientów, którzy tylko w IV kwartale 2014 roku dokupili 394 tys. dodatkowych usług.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat; wł