DAJ CYNK

Wyniki Cyfrowego Polsatu po 4Q2015

29.02.2016

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6331

Ważne 14

5

W IV kwartale 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2610 mln zł (roczny wzorst o 4%) oraz zysk netto w wysokości 186 mln zł. EBITDA całej Grupy wyniosła 881 mln zł, a marża EBITDA 33,8%.

W IV kwartale 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2610 mln zł (roczny wzorst o 4%) oraz zysk netto w wysokości 186 mln zł. EBITDA całej Grupy wyniosła 881 mln zł, a marża EBITDA 33,8%.

Na koniec grudnia 2015 roku Grupa posiadała 5,916 mln klientów kontraktowych (spadek o 3,6% w porównaniu do 4Q2014), a spółki należącego Grupy świadczyły łącznie blisko 16,47 mln aktywnych usług kontraktowych i przedpłaconych (RGU) (spadek o 0,1% w porównaniu do 4Q2014). Usługi kontraktowe stanowiły 76,6% łącznej liczby aktywnych usług (względem 74,9% przed rokiem).

Na koniec grudnia liczba aktywnych kart SIM postpaid wyniosła 6 516 643 (spadek roczny o 1,1%) oraz 1 594 740 kart abonamentowych z ofertą mobilnego Internetu (wzrost roczny o 16,6%). W ofercie prepaid liczba kart SIM spadła w skali roku o 5,3% do 3 591 736, a w przypadku mobilnego Internetu na kartę nastąpił wzrost o 5,9%, do 231 285. Daje to łącznie 11 934 404 aktywnych kart SIM, o 4 258 mniej niż przed kwartałem.

Na jednego klienta w III kwartale przypadało średnio 2,13 aktywnych usług kontraktowych, względem 2,01 przed rokiem. Dawało to (licząc razem z telewizją) średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 88,3 zł (o 1,3% wyższy niż przed rokiem). Wynik ten to m.in. zasługa rosnącej popularności oferty łączonej smartDOM, z której korzysta 1,021 mln klientów, posiadających 3,04 mln aktywnych usług.

Oferty na kartę przynosiły Grupie średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 18,5 zł, co stanowiło wzrost o 1,6% (wyliczenie uwzględnia 60,47 tys. aktywacji telewizji na kartę).

Wskaźnik churn dla klientów kontraktowych (odejść klientów) wyniósł 10,0% (9,1% przed rokiem), co miało związek z kończącymi się umowami płatnej telewizji, które wygasały w połowie roku.

Liczba stacji bazowych w technologii LTE800 wyniosła w IV kwartale roku 3291 (o 401 więcej niż przed kwartałem). Grupa ma łącznie 5170 stacji bazowych HSPA+ i 7590 stacji LTE. Zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ objętych było, odpowiednio, ponad 96,8% i prawie 100% populacji Polski.

Sprzedaż smartfonów w IV kwartale stanowiła 88% wszystkich sprzedanych telefonów w ofercie, względem 90% w III kwartale.

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat, wł

Komentarze
Zaloguj się
16. ~Punk
-1

2016-03-05 12:26:18

Też mam TV u nich i chyba poleci wypowiedzenie umowy aby można było coś ugrać, bo bez wypowiedzenia warunki są gorsze niż dla nowego klienta.

Odpowiedz

15. ~rogaty
-1

2016-03-01 10:14:54

@14 wideorozmów w 2G nie uświadczysz w żadnej sieci, bo ten standard (GSM) nie wspiera :)

Odpowiedz

14. Romlen
1

2016-03-01 07:40:26

@1 - potwierdzam, stacji 3G w mojej okolicy jak na lekarstwo, wiedorozmów nie uświadczysz na 2G, czyżby pęd w kierunku LTE only? :)

Odpowiedz

13. ~
1

2016-02-29 23:08:40

oferte tv dla mnie maja denna... HBO to nie wszystko, a gdzie reszta filmowki ? Kinoman CP nie wybierze. Sport tez maja denny. Mnie nie interesuje.

Odpowiedz

12. ~Dizzy
0

2016-02-29 13:32:41

O, kurcze - cp ma prawie 97% zasięgu LTE! No to nie wiedziałem, że aż tak, bo ostatnio chwalili się, że tylko 91%... Nie dziwi zatem, że tak mocno zwiększają liczbę klientów netu.

Odpowiedz

-1

2016-02-29 13:20:22

Ola zostań z nami... będzie mi brakowało twoich komentarzy podpisanych jako SlowDom :(

Odpowiedz

10. ~Ola
1

2016-02-29 13:10:49

Jako posiadaczka SD czekam tylko do końca umowy :) I nie chodzi o jakość, ba ta jest śmieszna, LTE ma ok.5-8% prędkości z reklamy, ale zawsze działa :) Wszystkie usługi działają, jakościowo ocena TV 95%, net 25%, tel 60%. Może powrócę, ale już jako SD PLUS, wtedy mam sprzęt na własność, przez CP na wynajem. Oferta p. Solorza może i korzystna w momencie podpisania umowy, ale już nie teraz. I nie chodzi o cenę, bo przejdę na oferty 2-8zł/mc droższe, ale skuteczniejsze w działaniu. Może źle trafiam, ale MMS w GSM przejdzie z trudem - a kasują za każdą próbę, UMTS jest zawalony wieczorami - EDGE stabilniejszy choć wolniejszy. Ogólnie Internetowo/MMS w godz. 16-21 tylko LTE ratuje sytuację, reszta zapchana, choć rozmowa w dowolnym paśmie jest zestawiana poprawnie. BOK? Miała styczność, niekonsekwencja w naliczaniu rabatu - do 3mc się od włącza, oczywiście było to tak przejrzyste iż wyszłam 50zł do tyłu... Może nie doczytałam, a może spółka przyjęła interpretacje korzystną dla siebie. Kary umowne są kosmiczne nawet w tylko sim - mam 1800zł/24mc, więc to skutecznie studzi zapał ucieczki... Ogólnie prawnicy się postarali - ok od tego są. Jako Klienta wszystkich operatorów, głos - wszędzie to samo w 3G, 2G play słabsze. Internet o dziwo w PLAY było najszybciej, ale to stacja ze światełkiem. Ogólnie umowy 1-12mc, oraz nadajniki na światełkach w okolicy, jaka to marka mam to w nosie.

Odpowiedz

9. ~
1

2016-02-29 12:47:30

@7: Gdyby w "3 usługi za 50zł" wliczały się np. 2 abonamenty tylko SIM (no limit voice/sms/mms +1GB) oraz internet tylko SIM min. 50GB w 3G/LTE, to bym się jeszcze zastanowił. Ale nie podpiszę 24-miesięcznej umowy. Maksymalnie roczną.

Odpowiedz

4

2016-02-29 11:00:52

@6. Wszystko fajnie Marzenko, ale dlaczego komentarze dodajesz z IP Play? ;-)

Odpowiedz

7. ~
0

2016-02-29 10:42:31

smartdom, którego mam okazję być abonentem jest świetnym pomysłem. Za 3 usługi płacę 50zł. Czy jakiś inny operator może mi to zaproponować? Jeżeli tak, to proszę wskazać a rozważę migrację.Niedługo będę przedłużać umowę i już widzę, że oferta będzie podobna.

Odpowiedz

6. ~Marzena
0

2016-02-29 09:53:40

Nie znam się może technicznie na tych wszystkich stacjach, ale mam internet LTE w CP od września ubiegłego roku - przenośny modem - i jak na razie nie mogę złego słowa powiedzieć. Wcześniej miałam w PLAY i jakoś nie wszędzie działał. A teraz, zarówno w domu, jak i w "terenie" nie ma problemu. Zabieram modem ze sobą i mogę śmigać po necie gdzie chce i kiedy chce. Nie dziwię się zatem, że liczba modemów i Klientów wzrasta - sama wszystkim znajomym polecam tą ofertę CP.

Odpowiedz

5. ~Martie
1

2016-02-29 09:21:01

Z raportu wynika, że to kolejny kwartał ze znakomitymi wynikami grupy. Co ważne polsat ma ponad milion usług w ramach smartdomu.

Odpowiedz

4. ~P
-1

2016-02-29 09:15:27

Nie nie să, to są same u900 aero2

Odpowiedz

3. ~
1

2016-02-29 09:10:15

@2Są wliczone.

Odpowiedz

2. ~P
-1

2016-02-29 09:00:27

Dodaj do tego jeszcze stacje plk na u2100

Odpowiedz