DAJ CYNK

Wyniki Cyfrowego Polsatu po 3Q2015

12.11.2015

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6776

Ważne 11

2

W III kwartale 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2415 mln zł oraz zysk netto w wysokości 502,5 mln zł.

W III kwartale 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2415 mln zł oraz zysk netto w wysokości 502,5 mln zł. EBITDA całej Grupy wyniosła 930 mln zł, a marża EBITDA 38,5%.

Na koniec września 2015 roku Grupa posiadała 5,938 mln klientów kontraktowych (spadek o 4% w porównaniu do 3Q2014), a spółki należącego Grupy świadczyły łącznie blisko 16,395 mln aktywnych usług kontraktowych i przedpłaconych (RGU) (spadek o 0,3% w porównaniu do 3Q2014). Usługi kontraktowe stanowiły 75,7% łącznej liczby aktywnych usług.



Na koniec września liczba aktywnych kart SIM postpaid wyniosła 6 505 016 (spadek roczny o 1,7%) oraz 1 517 310 kart abonamentowych z ofertą mobilnego Internetu (wzrost roczny o 19,6%). W ofercie prepaid liczba kart SIM spadła w skali roku o 4,4% do 3 685 092, a w przypadku mobilnego Internetu na kartę nastąpił spadek o 12,9%, do 231 244. Daje to łącznie 11 938 662 aktywnych kart SIM.

Na jednego klienta w III kwartale przypadało średnio 2,09 aktywnych usług kontraktowych, względem 1,98 przed rokiem. Dawało to (licząc razem z telewizją) średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 88,1 zł (o 1,8% wyższy niż przed rokiem). Wynik ten to m.in. zasługa rosnącej popularności oferty łączonej smartDOM, z której korzysta ok. 900 tys. klientów, posiadających łącznie 2,7 mln usług (RGU).



Oferty na kartę przynosiły Grupie średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 19 zł, co stanowiło wzrost o 3,8% (wyliczenie uwzględnia 60,47 tys. aktywacji telewizji na kartę).

Wskaźnik churn dla klientów kontraktowych (odejść klientów) wyniósł 10,2%, co miało związek z kończącymi się umowami płatnej telewizji, które wygasały w połowie roku.

Liczba stacji bazowych w technologii LTE800 przekroczyła w III kwartale roku liczbę 2890. Zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ objętych było, odpowiednio, ponad 91% i prawie 100% populacji Polski.

Sprzedaż smartfonów w III kwartale stanowiła 90% wszystkich sprzedanych telefonów w ofercie i udział ten systematycznie rośnie.

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
42. ~Cornelius
0

2016-01-24 10:35:50

Wyniki polsatu po 3 kwartale prezentują się świetnie. Czwarty, który zostanie pod koniec stycznia ujawniony te wyniki tylko polepszy. Główna w tym zasługa multioferty polsatu, która przyciągnęła setki tysięcy nowych abo.

Odpowiedz

0

2015-12-10 20:40:43

Zielone papugi zaleją Polskę:-(

Odpowiedz

40. ~
0

2015-12-10 20:33:58

Spółki należącego Grupy? Smark, ty masz jakiś zakład z cencjuszem, który palnie coś głupszego?

Odpowiedz

39. ~Mikołaj
0

2015-12-10 20:11:54

Ciekawe, czy uda się CP osiągnąć 1 milion klientów smart domu jeszcze w tym roku. Dobrą mają ofertę przedświąteczną, więc pewnie dadzą radę. No ale niepewność zawsze zostaje.

Odpowiedz

38. ~Vandzel;
0

2015-12-09 18:27:22

Te znakomite wyniki jak na polskie warunki polsat niewątpliwie zawdzięcza dobrej strategii inwestycyjnej, m.in. kupno Plusa, a takzę wprowadzenie multioferty, która związała z nim już prawie milion abonentów. Zaleta jest obopólna - klient płaci mniej i ma więcej, a polsat zyskał nowych i utrzymał starych abo.

Odpowiedz

37. ~Maria
0

2015-12-08 21:19:00

SmartDOM to jest ten pakiet usług, który będzie klientów przyciągał. I tych chcących mieć 3 podstawowe produkty /telewizja, internet, telefon/, jak i tych bardziej wymagających. Kwestią czasu jest kiedy smartDOM dobije do 1 miliona użytkowników.

Odpowiedz

36. ~Matek90
-1

2015-11-16 11:55:32

@33- Orange daje 400 minut w roamingu co miesiąc, która sieć daje więcej?

Odpowiedz

35. burzum80
0

2015-11-14 11:29:09

przydałoby się zestawienie porównawcze dla całego rynku, skoro opublikowane zostały wyniki po 3Q przez głownych graczy

Odpowiedz

34. ~miliard
1

2015-11-13 22:51:53

Pół roku szarpaniny, pisania reklamacji, odwołań i zapewnień operatora o staraniach przy rozwiązaniu problemu i udało się - smartDom jest rozliczany prawidłowo. Buk zapłać.

Odpowiedz

33. kwistas
0

2015-11-13 18:01:48

32, cena telefonu to nie wszystko, doradzałem osobie, która chciała przejść z T-Mobile do jakieś innej sieci, dobre oferty dla nowych posiadał tylko Plus i PLAY, owe Orange nie miało startu pod względem, oferty no-limit, pakietów internetowych czy minut do UE.

Odpowiedz

32. ~Wersja na zimę z chlapaczami
1

2015-11-12 20:49:05

Orange ma wiecej kart postpaid, no coz plus slabnie ale z takimi cenami telefonow to nie dziwi

Odpowiedz

31. ~Archie
0

2015-11-12 19:52:50

Nieźle to wygląda. Mają dobry ten net w plusie i to widać. BArdzo dużo ludzi na to do nich ciągnie. No i fakt, smart dom też im pomaga.

Odpowiedz

30. ~
-2

2015-11-12 17:15:05

Zaczęli zbierać żniwa z zasianego zboża w postaci smartDomu. Wyniki bardzo dobre i właściciele mogą być zadowoleni.Dobrze zarządzana firma i dobra oferta muszą przynieść efekty w postaci wysokiego zysku, co właśnie się dzieje.

Odpowiedz

29. ~Bn
1

2015-11-12 17:01:45

No to pluskomtel przestal byc liderem ilosci aktywacji post paid czy tez jeszcze liideruje.

Odpowiedz

2015-11-12 16:49:36

@27Zgadza sie., teraz tak jest.Natomiast rekorodowa EBIDTA byla przed polaczeniem PLK z CP. Nawet smiesznie wyszlo, bo jednego dnial byl komunikat o rekordzie a drugiego o likwidacji premii dla pracownikow.

Odpowiedz