DAJ CYNK

UOKiK: 51,5 tys. porad telekomunikacyjnych w 2012 r.

27.08.2013

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 1639

Ważne 2

0

W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysięcy porad. Prawie 51,5 tys. dotyczyło usług telekomunikacyjnych.

W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysięcy porad. Prawie 51,5 tys. dotyczyło usług telekomunikacyjnych.

Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast, w przypadku problemów indywidualnych można liczyć na pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. W kraju działa 371 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, którzy udzielają bezpłatnych porad i informacji na temat przysługujących klientom praw.

Najczęstszą formą działania rzeczników jest udzielanie porad prawnych. W ubiegłym roku z tego rodzaju pomocy konsumenci skorzystali 444391 razy (w 2011 r. - 413 832, a w 2010 r. - 416 323). Gdy porady nie wystarczają do rozwiązania problemu, rzecznicy interweniują u przedsiębiorcy np. poprzez wezwanie do udzielenia wyjaśnień, przeprowadzenie mediacji lub pouczenie. W ubiegłym roku rzecznicy interweniowali u przedsiębiorców w 54891 przypadkach (w 2011 r. - 51540, a w 2010 r. - 60191). Rzecznicy pomagają też konsumentom, którzy decydują się bronić swoich interesów przed sądem. Mogą przygotować pozew albo wystąpić z powództwem w postępowaniu indywidualnym lub grupowym. W roku 2012 przygotowali 4407 pozwów i powództw w sprawach indywidualnych (w 2011 r. - 4078, a w 2010 r. - 3683).

Podobnie jak w latach poprzednich, bardzo dużo skarg dotyczyło usług telekomunikacyjnych - 51487 porad i 8973 wystąpienia. (porady w delegaturach: Gdańsk - 6344, Bydgoszcz - 3030, Katowice - 8688, Kraków - 9111, Lublin - 3041, Łódź - 4061, Poznań - 3145, Warszawa - 7738, Wrocław - 6329)

Problemy konsumentów dotyczyły m.in.: nieprawidłowości związanych ze zmianą warunków umowy; jakości świadczonych usług, naliczaniem opłat wyrównawczych z tytułu niedotrzymania warunków umowy; nierzetelnego informowania abonentów o obowiązujących w dniu podpisywania umowy ofertach promocyjnych; nienależytego wykonania usług (niewłaściwa taryfikacja, niewłaściwy cennik, brak wykonania innych postanowień umownych); przeniesienia usługi do innego operatora; niewywiązywania się przez operatora z obowiązku pisemnego potwierdzenia zmiany umowy, zaprzestania świadczenia usług; braku możliwości podłączenia do Internetu; automatycznego aktywowania usług, których konsument nie zamawiał.

Źródło tekstu: UOKiK, wł

Tagi: uokik
Komentarze
Zaloguj się
8. ~Skoskssk
0

2013-08-28 10:56:28

Ktoś skarży się na brak możliwości podłączenia internetu? :0 ciekawe na kogo i jak uzasadnia konieczność utopienia hajsu w instalację do niego, żeby on mógł przy najbliższej okazji pójść do operatora alternatywnego.. Ciekawe czy takie skargi kieruje takic typ roszczeniowy do innych usługodawców..

Odpowiedz

7. ~
0

2013-08-28 07:33:07

Nie martwcie się! IDZIE WIOSNA. ZAKWITŁY STOKROTKI...

Odpowiedz

6. ~
-1

2013-08-27 19:30:58

tacy naiwni są tylko w plusie 40 pare doładowań nie wiem czy to jeszcze jest ale plus łapie tak klienta ..

Odpowiedz

5. ~Nokia
1

2013-08-27 18:12:06

Nie warto udzielać porad, znam wielu co płaca 59 gr za minutę, biorą badziewne telefony na 3 lata, szkoda słów.

Odpowiedz

4. ~
1

2013-08-27 16:49:14

przecudowne BOK odpowiada na reklamacje w 30 dni ... masakra .. jak zapłacić rachunek to od razu musisz a jak coś oni ci doliczą do faktury to czekaj dziadu 30 dni aż niedouczona konsultantka łaskawie wyśle ci regułę która wszystkim wysyła. .. i miej tu nerwy Ale nie dajcie się operatorom kłóćcie sie nawet o grosze .. i proponuje zawsze na piśmie pocztą elektroniczna..lubią im ginąć ustne zgłoszenia.

Odpowiedz

3. ~TRC
1

2013-08-27 16:29:05

@2 Pracuję dla t-mobile, mój ojciec dla orange. Nie uwierzyłbyś czego ludzie nie zgłaszają i co z nich przypadkiem w rozmowie idzie wyciągnać - przez dwa lata opłacasz abo o stówę wyższe z powodu błędu w systemie? Po co o tym informować kogokolwiek, przy przedłużeniu umowy dopiero opierdziel pracownika jak wspomni o obnizonym abonamencie. To akurat dało się odkręcić ale o ilu rzeczach się nikt nie dowiaduje?

Odpowiedz

2. ~l
-1

2013-08-27 16:21:56

@1 chyba za dużo internetu czytasz...

Odpowiedz

1. ~TRC
1

2013-08-27 16:12:58

Aż dziw, że tak mało tych spraw, kupa ludzi ma takie problemy i nic z tym nie robi niestety bo nie wie jak :(

Odpowiedz