DAJ CYNK

To już oficjalne: Duthoit nowym prezesem TP, Witucki w radzie

19.09.2013

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 29

Ważne 6

8

Nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy Telekomunikacji Polskiej powołało w skład rady nadzorczej dotychczasowego prezesa Macieja Wituckiego, który objął stanowisko jej przewodniczącego. Z kolei rada nadzorcza na nowego prezesa wybrała Bruno Duthoit.

Nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy Telekomunikacji Polskiej powołało w skład rady nadzorczej dotychczasowego prezesa Macieja Wituckiego, który objął stanowisko jej przewodniczącego. Z kolei rada nadzorcza na nowego prezesa wybrała Bruno Duthoit.

Zmiana ta była oczekiwana od dawna, media wielokrotnie donosiły o planowanych ruchach kadrowych zarówno w zarządzie, jak i radzie nadzorczej TP.

Zobacz: Witucki odchodzi 19 września.

Walne powołało także w skład rady Jean-Marie Culpina, dyrektora ds. marketingu Grupy Orange.

Bruno Duthoit (urodzony w 1953 roku) jest absolwentem Politechniki Paryskiej oraz francuskiej Krajowej Wyższej Szkoły Telekomunikacji (École Nationale Supérieure des Télécommunications).

Karierę zawodową rozpoczął jako inżynier we France Télécom (obecnie Orange). Wkrótce awansował na stanowisko zastępcy dyrektora regionalnego ds. inwestycji sieciowych w regionie Dolnej Normandii, które zajmował do 1983 roku. Przez następne sześć lat piastował kierownicze stanowiska w administracji publicznej, w Międzyresortowej Delegaturze ds. Planowania Przestrzennego i Rozwoju Regionalnego (DATAR), na szczeblu regionalnym i krajowym. W 1991 roku powrócił do Orange, stając na czele przedstawicielstwa Grupy w Czechach i Słowacji.

W latach 1996-2013, był prezesem lub członkiem zarządu szeregu zagranicznych spółek zależnych Grupy Orange, w tym między innymi prezesem Orange Slovensko (1996-1999), Orange Moldova (2006-2008), Orange Armenia (2008-2012) oraz Ethiotelecom w Etiopii (2012-2013). Od 2001 do 2006 roku był członkiem zarządu Telekomunikacji Polskiej, odpowiadając za szeroki wachlarz zagadnień: od transformacji poprzez sprzedaż, marketing i obsługę klientów po strategię i inwestycje.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł

Komentarze
Zaloguj się