Światowy rynek smartfonów w 2Q2017 wg Strategy Analytics
Na globalny rynek w II kwartale 2017 r. trafiło 360 mln smartfonów, co dało wzrost o 5,5% w porównaniu do poprzedniego roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Na globalny rynek w II kwartale 2017 r. trafiło 360 mln smartfonów, co dało wzrost o 5,5% w porównaniu do poprzedniego roku - wynika z danych Strategy Analytics.
Samsung utrzymał pierwsze miejsce z 22% udziałem w rynku. Po katastrofie związanej z baterią w Note 7, dobre wyniki są podtrzymywane dzięki modelowi Galaxy S8. Nadchodzący Note 8 także powinien cieszyć się sporym zainteresowaniem.
O połowę mniejszy udział od lidera ma Apple (11,4%). W tym wypadku wszyscy czekają na iPhone'a 8.
Na trzecim miejscu znalazł się Huawei z 10,7% udziału. Producent ten osiąga dobre wyniki w całej Azji, Europie i Afryce dzięki popularnym modelom, takim jak P10 oraz Mate 9.
Bardzo dobre wyniki osiągnęły OPPO oraz Xiaomi. Temu drugiemu producentowi 58% wzrost dostaw smartfonów pozwolił wrócić do pierwszej piątki w rankingu. Modele takie jak Redmi 4A okazały się niezwykle popularne w Indiach odbierając udziały takim markom jak Lenovo i Micromax.
W ocenie analityków rynek smartfonów charakteryzuje się stabilnym wzrostem i jest obecnie napędzany przez kupujących na rynkach wschodzących, takich jak Afryka, oraz poprzez wymianę sprzętu w rejonach rozwijających się, takich jak Europa Zachodnia.
Producent | Sprzedaż w 2Q2016 (mln szt.) |
Sprzedaż w 2Q2017 (mln szt.) |
Udział w 2Q2016 | Udział w 2Q2017 |
Samsung | 77,6 | 79,5 | 22,7% | 22,1% |
Apple | 40,4 | 41,0 | 11,8% | 11,4% |
Huawei | 32,0 | 38,4 | 9,4% | 10,7% |
OPPO | 18,0 | 29,5 | 5,3% | 8,2% |
Xiaomi | 14,7 | 23,2 | 4,3% | 6,4% |
Inni | 158,8 | 148,8 | 46,5% | 41,3% |
Suma | 341,5 | 360,4 | 100,0% | 100,0% |