DAJ CYNK

Stanowisko UPC Polska w sprawie decyzji UOKiK

18.08.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4041

Ważne 2

10

UPC zaprezentowało swoje stanowisko w związku z ogłoszoną decyzją UOKiK ws. zmiany wysokości abonamentu dla grupy klientów, którą UPC wprowadziło w grudniu 2014 roku.

UPC zaprezentowało swoje stanowisko w związku z ogłoszoną decyzją UOKiK ws. zmiany wysokości abonamentu dla grupy klientów, którą UPC wprowadziło w grudniu 2014 roku.

Oficjalne stanowisko UPC w tej sprawie brzmi następująco:
Decyzja UOKiK ma charakter nieprawomocny i UPC Polska będzie się od niej odwoływać. Chcemy podkreślić, że decyzja urzędu dotyczy zmiany wysokości abonamentu, której towarzyszyło podwojenie prędkości oferowanego Internetu. Objęła wybraną grupę klientów poza okresem zobowiązania abonenckiego, a klienci mieli prawo rezygnacji z umowy. Zmiany wprowadzone zostały zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa telekomunikacyjnego oraz powszechną praktyką rynkową niekwestionowaną w tamtym czasie przez UOKiK..

Zobacz: UOKiK: UPC zwróci klientom bezprawnie pobrane opłaty

Źródło tekstu: UPC

Tagi: uokik upc
Komentarze
Zaloguj się
20. ~xyz
0

2016-08-19 12:22:51

Powtórzę to co już napisałem przy okazji poprzedniej wiadomości : "najlepsze w tym wszystkim jest to, że na chwilę obecną abonament za tą samą prędkość tj. 120 MB/s wynosi 69 zł z umową na czas nieokreślony. A ci co podpisali umowy np. w 2014 płacą 77,00. To jest przegięcie dopiero ze strony tej firmy."A może UPC udzieli odpowiedzi dlaczego są dwie różne ceny za tą samą usługę??? Oczywiście w trosce o dobro klienta. I jak to się ma do dbania o klientów z większym stażem niż nowi???

Odpowiedz

19. ~Jurek
1

2016-08-18 21:13:24

Podpisuj umowy na kanały gwarantowane a nie będziesz miał problemów.

Odpowiedz

18. ~v
0

2016-08-18 20:44:41

@16: Mogłeś nie podpisywać - DVB-T jest za darmo, zawsze można kupić też Cyfrowy Polsat lub C+ (tam też są takie same zapisy o ile mi wiadomo). Nie rozumiem czemu ludzie podpisują umowy, które nie są im na rękę. Jak regulamin się zmienia tzn. wprowadzono zapisy o kanałach gwarantowanych trzeba było wypowiedzieć.

Odpowiedz

17. ~v
1

2016-08-18 20:41:29

@7: W umowie z UPC nie ma ceny. Jest w regulaminie promocji ale to dotyczy umów na czas określony. Wniosek z tego taki, że mogli podnieść cenę.

Odpowiedz

16. TomecekGD
3

2016-08-18 18:14:10

@15 a czy ten regulamin nie naraża zbiorowych interesów konsumentów? Podam ci przykład: podpisuję umowę na telewizję UPC, tylko i wyłącznie dlatego, bo lubię oglądać National Geographic, Eurosport 2 i Planete+. Wszystko fajnie, oglądam sobie te kanały i jestem szczęśliwy. Po dwóch miesiącach UPC usuwa te kanały ze swojej oferty, a ja mam jeszcze 22 miesiące umowy i nie mogę jej wypowiedzieć. Patologia na 103%.

Odpowiedz

15. ~deepy
0

2016-08-18 18:10:15

@TomecekGD ale jest to zgodne z regulaminem - u innych operatorów jest podobnie więc nie rozumiem oburzenia

Odpowiedz

14. LuiN
0

2016-08-18 17:54:46

@13, TomecekGD - dwa razy rozwiązywałem z nimi umowę za zmianę listy dostępnych kanałów, także współczuję.

Odpowiedz

13. TomecekGD
0

2016-08-18 17:50:53

@12 ale co z tego? Usuną np. 6, 7, 10 kanałów które lubię oglądać i nie będę mógł rozwiązać umowy, bo zgadza się minimalna liczba kanałów w grupie tematycznej. Przecież to patologia.

Odpowiedz

12. LuiN
0

2016-08-18 17:04:04

@11, TomecekGD - dzisiaj dołożyli dwa nowe HD: Discovery Turbo Xtra HD i Discovery Science HD

Odpowiedz

11. TomecekGD
0

2016-08-18 16:58:57

Niech się lepiej wezmą za kanały w UPC. Teraz UPC może usunąć np. 7 kanałów i nie mogę rozwiązać umowy :(

Odpowiedz

10. ~Czlowiek
1

2016-08-18 16:57:24

@8: Już pisałem. W banku masz zgodnie z cennikiem, a tu umowa opiewa na kwotę. Są, to odrębne przepisy.

Odpowiedz

0

2016-08-18 16:42:50

Z UPC trzeba średnio co 2 lata wypowiadać umowę. Wtedy rura im mięknie i cena zostaje po staremu. Inaczej będą podwyższać ile mogą.

Odpowiedz

8. ~vainglorious
1

2016-08-18 16:40:28

No to co z umową z bankiem na czas nieokreślony. Dostaję pismo, że z zachowaniem wypowiedzenia albo bank rozwiązuje, albo godzę się na nowe warunki. Jeśli nie odpowiem to się godzę. To chyba taka sama sytuacja. Mają prawo? Mają.

Odpowiedz

7. ~Czlowiek
0

2016-08-18 16:34:36

@6: To umowa a nie prepaid. W umowie mam jasną cenę, a nie zgodnie z cennikiem...

Odpowiedz

6. ~vainglorious
0

2016-08-18 16:24:13

Czy ktoś może mi wyjaśnić, bo totalnie nie ogarniam tego i poprzedniego newsa w tej sprawie. Jak mam prepaida, jak mam konto w banku to może mi przecież napisać dostawca, za 30 dni albo zmiana oferty na droższą. Jeśli Pan/Pani nie aktceptuje to prosimy złożyć rezygnację. To czemu UPC niby nie mogło tego zrobić w przypadku umów na czas nieokreślony??

Odpowiedz