Samsung powoli zaczyna nudzić się w Europie i Chinach
Udział Samsunga w światowym rynku smartfonów spadł w IV kwartale 2013 roku. Według analiz firmy analitycznej Kantar, największe spadki odnotowano w Europie i Chinach.

Udział Samsunga w światowym rynku smartfonów spadł w IV kwartale 2013 roku. Według analiz firmy analitycznej Kantar, największe spadki odnotowano w Europie i Chinach.
Pomimo stałego wzrostu udziału Androida, Samsung poważnie wyhamował. Według raportu przygotowanego przez Kantar, koreański producent stracił 2,2% rynku we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Niemczech, a w Chinach utrzymał wynik sprzed roku. Co ciekawe udział Androida wzrósł w Chinach w tym okresie o aż 5 punktów procentowych, jednak nie za sprawą Samsunga, lecz mniejszych, lokalnych producentów takich jak Xiaomi.
W IV kwartale 2013 roku Android stanowił 69,5% sprzedaży smartfonów na 12 kluczowych rynkach całego świata. Drugi był iOS z 23,7% sprzedaży.
Pomimo utraty rynku przez iOS, w okresie świątecznym produkty Apple'a stanowiły 44% sprzedaży smartfonów w Chinach, Wielkiej Brytanii i USA. Smartfony z Cupertino królowały także w Japonii, z aż 69% udziałem w sprzedaży.
Udział Windows Phone wzrósł na wszystkich badanych rynkach. We Włoszech osiągnął drugie miejsce po Androidzie, a w Wielkiej Brytanii Nokia jest trzecim największym producentem (18% rynku) po Samsungu (31%) i Apple'u (28%). Dramatycznie wygląda sytuacja BlackBerry, który ma obecnie zaledwie 0,4% amerykańskiego rynku, a smartfony kanadyjskiego producenta straciły udział na wszystkich rynkach do tego stopnia, że prawdopodobnie wkrótce zupełnie znikną z wykresów.
Procentowy udział systemów operacyjnych w rynku smartfonów, z podziałem na regiony:
Niemcy |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
69,0 |
75,4 |
6,4 |
BlackBerry |
1,1 |
0,5 |
-0,6 |
iOS |
21,7 |
17,3 |
-4,4 |
Windows |
3,4 |
5,9 |
2,5 |
Inne |
4,8 |
0,9 |
-3,9 |
Wielka Brytania |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
54,4 |
54,9 |
0,5 |
BlackBerry |
6,4 |
3,2 |
-3,2 |
iOS |
32,4 |
29,9 |
-2,5 |
Windows |
5,9 |
11,3 |
5,4 |
Inne |
0,9 |
0,6 |
-0,3 |
Francja |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
61,0 |
65,9 |
4,9 |
BlackBerry |
5,1 |
1,6 |
-3,5 |
iOS |
23,7 |
20,3 |
-3,4 |
Windows |
5,0 |
11,4 |
6,4 |
Inne |
5,1 |
0,8 |
-4,3 |
Włochy |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
54,2 |
66,2 |
12,0 |
BlackBerry |
2,6 |
1,8 |
-0,8 |
iOS |
23,1 |
12,8 |
-10,3 |
Windows |
12,7 |
17,1 |
4,4 |
Inne |
7,4 |
2,1 |
-5,3 |
Hiszpania |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
85,9 |
86,2 |
0,3 |
BlackBerry |
2,4 |
0,2 |
-2,2 |
iOS |
7,3 |
6,7 |
-0,6 |
Windows |
1,2 |
5,6 |
4,4 |
Inne |
3,2 |
1,3 |
-1,9 |
USA |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
46,2 |
50,6 |
4,4 |
BlackBerry |
0,9 |
0,4 |
-0,5 |
iOS |
49,7 |
43,9 |
-5,8 |
Windows |
2,4 |
4,3 |
1,9 |
Inne |
0,8 |
0,8 |
0,0 |
Chiny |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
73,7 |
78,6 |
4,9 |
BlackBerry |
0,0 |
0,1 |
0,1 |
iOS |
21,2 |
19,0 |
-2,2 |
Windows |
0,9 |
1,1 |
0,2 |
Inne |
4,2 |
1,3 |
-2,9 |
Australia |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
56,0 |
57,2 |
1,2 |
BlackBerry |
1,0 |
0,8 |
-0,2 |
iOS |
38,5 |
35,2 |
-3,3 |
Windows |
3,0 |
5,2 |
2,2 |
Inne |
1,5 |
1,7 |
0,2 |
Ameryka Łacińska (BR, BX, AR) |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
61,6 |
83,5 |
21,9 |
BlackBerry |
10,3 |
2,8 |
-7,5 |
iOS |
4,4 |
4,3 |
-0,1 |
Windows |
6,8 |
4,9 |
-1,8 |
Inne |
17,0 |
4,5 |
-12,5 |
EU5 |
4Q2012 |
4Q2013 |
Zmiana (% pt.) |
Android |
62,9 |
68,6 |
5,7 |
BlackBerry |
3,7 |
1,5 |
-2,2 |
iOS |
23,7 |
18,5 |
-5,2 |
Windows |
5,6 |
10,3 |
4,6 |
Inne |
4,0 |
1,1 |
-3,0 |