Rynek elektroniki noszonej w 1Q2015 wg IDC
W I kwartale 2015 na rynek trafiło 11,4 mln sztuk elektroniki noszonej, o 200% więcej niż w analogicznych okresie 2014 roku.

W I kwartale 2015 na rynek trafiło 11,4 mln sztuk elektroniki noszonej, o 200% więcej niż w analogicznych okresie 2014 roku.
Wbrew pozorom najpopularniejszymi urządzeniami z szeroko pojętej elektroniki noszonej nie są te, które wzbudzają największe dyskusje, jak choćby Apple Watch. Z największych graczy na rynku tylko Samsung znalazł się w pierwszej piątce zestawienia.
Warto zwrócić uwagę na coraz większą popularność elektroniki noszonej. Każdy z pięciu największych producentów zwiększył sprzedaż swoich urządzeń o minimum 100% w stosunku do I kwartału 2014 roku, z wyjątkiem Xiaomi, który w I kwartale 2014 jeszcze w ogóle nie produkował elektroniki noszonej.
Producent |
Sprzedaż w 1Q2015 |
Udział w rynku w 1Q2015 |
Sprzedaż w 1Q2014 |
Udział w rynku w 1Q2014 |
Zmiana rok do roku |
1. Fitbit |
3.9 |
34.2% |
1.7 |
44.7% |
129.4% |
2. Xiaomi |
2.8 |
24.6% |
0 |
0.0% |
- |
3. Garmin |
0.7 |
6.1% |
0.3 |
7.9% |
133.3% |
4. Samsung |
0.6 |
5.3% |
0.3 |
7.9% |
100.0% |
5. Jawbone |
0.5 |
4.4% |
0.2 |
5.3% |
150.0% |
Others |
2.9 |
25.4% |
1.3 |
34.2% |
123.1% |
Total |
11.4 |
100.0% |
3.8 |
100.0% |
200.0% |