Recepta Microsoftu na sukces LinkedIn - nie ingerować

Michał Świech (Isand)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Recepta Microsoftu na sukces LinkedIn - nie ingerować

Trzy i pół roku temu Microsoft przejął LinkedIn za 26,2 miliarda dolarów. Okazuje się, że inwestycja okazała się udana. W tym roku LinkedIn odpowiada za 6,75 miliarda dolarów przychodu, a od 2016 udało się uzyskać wzrost liczby użytkowników o 52%. Teraz w serwisie znajdziemy aż 660 milionów osób.  Co jest kluczem do sukcesu? I czemu nie widzimy tutaj spadku popularności (Skype) czy w ogóle historii z Nokii rodem?

Dalsza część tekstu pod wideo

Okazuje się, że wystarczyło... zostawić LinkedIn w spokoju. Satya Nadella obiecał prezesowi Jeffowi Weinerowi, że portal zachowa pełną autonomię, a jego lider będzie odpowiadał wyłącznie przed CEO Microsoftu. Jednocześnie współzałożyciel portalu Reid Hoffman dołączył do grona rady dyrektorów Microsoftu.

Jednocześnie z LinkedIn zintegrowany został m.in Outlook, a niedługo portal będzie mógł informować kierowników o postępach w projektach ich pracowników dzięki informacjom z pakietu Office.