DAJ CYNK

Polskie firmy nie wykorzystują cyfrowych możliwości

17.04.2018

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4795

Ważne 1

1

Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości.



Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości. Tylko co czwarta firma korzysta z e-commerce, blisko 60% nie używa mediów społecznościowych, a tylko 9% oferuje cyfrowe usługi. To jednak będzie się stopniowo zmieniać. Z badań T-Mobile wynika, że już w 2020 roku w Europie co czwarte euro ma być wydawane online.

Z analizy DESI - Indeksu Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego - wynika, że pod względem cyfryzacji jesteśmy w ogonie Europy, za nami w rankingu jest tylko 5 krajów. O ile e-administracja nie wygląda bardzo źle, to na tle europejskiej konkurencji słabo wypadają nasze przedsiębiorstwa. Im mniejsze, tym gorzej u nich z cyfryzacją. W Polsce działa ok. 2 mln małych firm, które stanowią 96% ogółu przedsiębiorców. Badanie Banku Pekao S.A. wskazuje, że blisko 60% z nich nie używa mediów społecznościowych, 75% nie prowadzi sprzedaży przez Internet, a zaledwie 9% oferuje produkty cyfrowe.

W Polsce wciąż jest duże pole do wykorzystywania cyfrowych rozwiązań, szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Wielu klientów B2B korzysta z cyfrowych narzędzi, m.in. w zakresie e-commerce, chcąc zaoferować dodatkowe korzyści swoim klientom. Ale jesteśmy dopiero na początku drogi i mamy duży potencjał rozwoju. Jako T-Mobile Polska chcemy być partnerem firm, który pomaga im budować własne rozwiązania lub korzystać z naszych, również tych opartych o chmurę, żeby budować cyfrowe doświadczenia swoich klientów - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjnej Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

Źródło tekstu: newseria

Komentarze
Zaloguj się
5. karolka
-1

2018-04-17 21:51:44

Cyfryzacja to jednak kluczowym element do prawidłowego funkcjonowania firm.

Odpowiedz

4. ~
0

2018-04-17 19:32:06

Po wejsciu RODO beda takie kary, ze lepiej zrezygnowac z obslugi przez internet. RODO jest tak skonstruowane, ze NIE DA SIE przestrzegac go w calosci. To mlot na male przedsiebiorstwa, bo zawsze ktos bedzie mogl sie do czegos przywalic. Doslownie. No chyba, ze ma sie armie prawnikow na garnuszku.

Odpowiedz

3. ~Seba
0

2018-04-17 17:39:29

nowe przepisy dotyczace e-commerce w UE to masakra wiekszosc zaczyna rezygnowac z prowadzenia sklepu www itp zamiast je zakladac, ciagle nowe przepisy dotyczace ochrony danych kiedy sie tym zajmowac i za co oplacac prawników czy ktos tam u gory mysli?

Odpowiedz

2. tMati
0

2018-04-17 16:51:33

Ci mali mają tak dowalone od skarbówki opłat, a o administracji papierów, że im czasu ledwie starcza na samą działalność. Kiedy i z czego zdaniem "ekspertów" mają się rozwijać, jak czas i pieniądze pożerają urzędy?Jedyne co potrzebne małym sklepom, to informacje o lokalizacji i asortymencie, czyli obecność na Google Maps + parę zdjęć.

Odpowiedz

1. ~.
-1

2018-04-17 10:27:16

Bo janusze nie znają się, a płacić nie chcą.

Odpowiedz