DAJ CYNK

Polacy narodem najczęściej płacącym kartą na MŚ w Rosji

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Visa, oficjalny partner FIFA w zakresie płatności, ogłosiła dziś ostateczne dane dotyczące wydatków dokonywanych podczas mundialu.



Visa, oficjalny partner FIFA w zakresie płatności, ogłosiła dziś ostateczne dane dotyczące wydatków dokonywanych podczas mundialu.

Polska liderem płatności bezgotówkowych

W ogólnym ujęciu, płatności zbliżeniowe - dokonywane z użyciem kart, smartfonów czy urządzeń ubieralnych - stanowiły najpopularniejszą formę płatności, odnotowując podczas turnieju wzrosty w miastach organizujących mecze. W okresie Mistrzostw Świata FIFA 2018 płatności zbliżeniowe stanowiły 45% wszystkich płatności Visa dokonanych w 11 miastach-gospodarzach. Najwyższy odsetek płatności zbliżeniowych podczas zakupów na stadionach - aż 74% transakcji Visa - osiągnęli kibice z Polski.

Turyści płacą więcej

W trakcie trwania mundialu przyjezdni turyści wydawali na meczach więcej, niż miejscowi kibice - wartość transakcji na stadionach, dokonanych przez zagranicznych użytkowników kart Visa, była o 15% wyższa, niż wartość transakcji, które wykonali Rosjanie. Wzrost wydatków turystów z zagranicy pozytywnie wpłynął na związane z ich obsługą branże - usługi hotelarskie, transport lotniczy i gastronomię.

Wydatki dokonane przez widzów meczu finałowego osiągnęły najwyższy poziom ze wszystkich 64 turniejowych meczów.

Dużo partnerów w różnych branżach

Podczas turnieju w Rosji, Visa dostarczyła wrażeń klientom instytucjonalnym i konsumentom, którzy przybyli z ponad 100 krajów. Na 103 rynkach na całym świecie Visa była partnerem różnorodnych działań związanych z mundialem, prowadzonych w 24 językach we współpracy z ponad 500 wydawcami kart i 40 sieciami detalicznymi - realizując programy marketingowe, współorganizując strefy kibica czy też wykorzystując potencjał marketingowy Visa do osiągnięcia wspólnych celów biznesowych.

Płatności bezgotówkowe od pierwszego gwizdka do finału

Na terenie obiektów kibice mogli płacić zbliżeniowymi kartami debetowymi i kredytowymi Visa, a także korzystać z mobilnych płatności zbliżeniowych w ponad 3,5 tys. stacjonarnych terminali płatniczych i w tysiącu terminali mobilnych. Visa dała również kibicom w Rosji możliwość nabycia produktów pozwalających na szybkie i łatwe dokonywanie płatności bezgotówkowych, w tym: 6,5 tys. obrączek płatniczych, 30 tys. opasek płatniczych oraz pamiątkowych, zbliżeniowych kart przedpłaconych Visa.

Visa z niecierpliwością czeka, by zobaczyć, jak metody płatności zmienią się do następnych Mistrzostw Świata FIFA 2022 w Katarze.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Visa

Przewiń w dół do następnego wpisu