Z raportu mShopper 2.0 wynika, że Polacy coraz chętnie używają urządzeń mobilnych do robienia zakupów.
Z raportu mShopper 2.0 wynika, że Polacy coraz chętnie używają urządzeń mobilnych do robienia zakupów.
Polacy w ostatnich latach coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych. Obecnie już 75% Internautów posiada urządzenie mobilne. 40% z nas świadomie i aktywnie korzysta z mobilnych aplikacji oraz wykonujemy średnio 5 różnych czynności określonych jako smart.
Czynności smart wykonywane przez Polaków:
Czynność |
Procent użytkowników |
Internet |
64% |
SMS, MMS i komunikatory |
59% |
Mapy i nawigacja |
38% |
Zdjęcia i filmy |
51% |
Słuchanie muzyki |
50% |
Oglądanie filmów |
44% |
Aplikacje mobilne |
41% |
Czytanie e-booków |
40% |
Portale społecznościowe |
47% |
Gry |
35% |
Polacy są coraz bardziej zbratani ze smartfonem, używają coraz aktywniej aplikacji, korzystają z coraz większej liczby aplikacji. To pochodna coraz szybszych sieci komórkowych i powiększającego się zasięgu LTE zapewniających coraz większy komfort użytkowania. Play - posiadający bazę najbardziej zaawansowanych użytkowników mobilnych - sprzedaje praktycznie wyłącznie smartfony z LTE. Pozostali operatorzy są niewiele w tyle. A wszyscy pełną parą inwestują w sieć 4G - zauważa Witold Tomaszewski, redaktor naczelny TELEPOLIS.PL.
Coraz częściej robimy zakupy w Internecie za pomocą urządzeń mobilnych. Robi to 37% wszystkich internautów i 53% osób korzystających z zakupów w sieci. W stosunku do 2015 roku spodziewany jest wyraźny wzrost transakcji zawartych z poziomu ekranu tabletu lub smartfonu.
Urządzenie |
2015 rok |
2016 rok |
Laptop |
87% |
80% |
Tablet |
16% |
29% |
Smartfon |
23% |
43% |
Za pomocą urządzeń mobilnych nie tylko realizujemy transakcje, ale również wykonujemy różne czynności okołozakupowe, czyli porównujemy oferty, szukamy inspiracji lub zostawiamy opinie o produkcie. Tego typu czynności wykonuje 91% użytkowników smartfonów i tabletów. O jakich czynnościach mowa?
Czynność |
2015 rok |
2016 rok |
Pomysł |
13% |
36% |
Porównanie ofert |
16% |
34% |
Decyzja |
10% |
33% |
Płatność |
10% |
35% |
Sprawdzenie statusu zakupów |
19% |
44% |
Opiinowanie |
12% |
35% |
Mimo wszystko na pytanie, czy
wypróbujesz zakupy mobilne jeszcze w 2016 roku? aż 43% badanych odpowiedziało, że raczej nie, a 11% zdecydowanie nie. Z kolei 38% uważa, że raczej tak, a 8% zdecydowanie tak. Z drugiej jednak strony 49% badanych planuje zwiększyć wydatki na zakupy mobilne, 32% pozostawić je na tym samym poziomie, a 4% chce je zmniejszyć.
Źródło tekstu: Allegro