DAJ CYNK

Orange Polska dostanie większą dopłatę do usługi powszechnej za 2007 rok

18.10.2017

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4592

Ważne 5

2

UKE poinformował, że dopłata do usługi powszechnej dla Orange Polska wyniesie nie 1,27 mln zł, ale ponad 47 mln zł.



UKE poinformował, że dopłata do usługi powszechnej dla Orange Polska wyniesie nie 1,27 mln zł, ale ponad 47 mln zł.

Urząd Komunikacji Elektronicznej pierwotnie przyznał spółce Orange Polska, "spadkobierczyni" Telekomunikacji Polskiej, dopłatę do usługi powszechnej za rok 2007 w wysokości znacznie niższej, niż wnioskowana przez pomarańczowego operatora. UKE ustalił wtedy wysokość należnej dopłaty na 1,27 mln zł. Na kwotę tę miało się złożyć 95 podmiotów, z których każdy miał przeznaczyć na ten cel 0,003% przychodów z działalności telekomunikacyjnej. Z opublikowanego przez Urząd sprawozdania (załącznik poniżej) wynika, że 20 przedsiębiorców nie wywiązało się jeszcze z tego obowiązku.

UKE ogłosił dzisiaj, że dopłata za 2007 rok będzie wyższa. Zmianę taką wymusił wyrok sądu z 2014 roku. Według zmienionej decyzji Orange Polska dostanie za 2007 rok ponad 47 mln zł, na którą zrzucą się podmioty, których listy Urząd Komunikacji Elektronicznej jeszcze nie opublikował. Na liście tej na pewno znajdą się spółki z grupy Cyfrowy Polsat, T-Mobile Polska, P4 (operator sieci Play), Netia oraz kilkadziesiąt innych, które w 2007 roku zajmowały się działalnością telekomunikacyjną.

Zobacz: Sprawozdanie z końcowych wyników ustaleń w sprawie kosztu netto świadczenia w 2007 r. usług wchodzących w skład usługi powszechnej i pokrycia dopłaty z tego tytułu

Źródło tekstu: UKE, rpkom.pl, wł

Komentarze
Zaloguj się
17. ~frasag
1

2017-10-20 16:09:05

@16: ja też nie widzę automatów- kartę jeszcze mam i na niej chyba 8 zł. Ale tu piszą że to za rok 2007- wtedy jeszcze automaty były.

Odpowiedz

16. ~
1

2017-10-20 15:25:53

Ale za co ta dopłata? Publicznych aparatów telefonicznych samoinkasujących dawno nie widziałem.

Odpowiedz

15. ~
0

2017-10-20 01:17:44

Granda.

Odpowiedz

2017-10-19 13:28:47

Wypadaloby by przypomniec, kto byl wtedy Prezesem UKE...Ile to juz jej decyzji sady podwazyly...

Odpowiedz

13. ~do xxx
0

2017-10-19 10:39:05

@xxx: niestety to oczym mówisz to infolinia nie potwierdziła i jasno i wyraźnie poinformowali - trzeba czekać do końca kolejnej umowy, którą sami przedłużyli. Więc jeśli mówisz, że tak można, a infolinia mówi co innego to krótko i na temat - OSZUŚCI!

Odpowiedz

12. ~xxx
1

2017-10-19 10:27:28

@9 mogła się nawet spóźnić 2 miesiące, dlatego że do 3 miesięcy (przy pierwotnej umowie na 24 mc a przy 12mc jest miesiac) ma możliwość złożenia rezygnacji z APU i przechodzi na czas nieokreślony a w wtedy miesięczne wypowiedzenie.Jest to zapisane w regulaminie. Ja wiem mało kto to czyta. Druga sprawa na wyciągu z umowy jest wyraźnie napisane co po promocji się dzieje. Tego to już nie da się przeoczyć bo to dokument podpięty pod umowę.@11 zawsze masz wybór : APU, czas nieokreślony a nawet wyłączenie usług z końcem umowy.

Odpowiedz

11. ~
1

2017-10-19 05:28:31

Autoprzedluzanie umów w Orange jest kary godne i to się nadaje do prasy!

Odpowiedz

10. Gormar
0

2017-10-18 22:09:30

@7. Ale czemu nie mielibyśmy sobie zdawać z tego sprawy? Przecież co roku UKE publikuje raport Z niego wynika, że 2016 roku z telefonów stacjonarnych wydzwoniono 8 mld minut. Przy czym "tradycyjną" skrętką (POTS) podłączonych było zaledwie 56% abonentów. Z telefonów komórkowych i VOIP wydzwoniono ponad 97,3 + 2,18 mld minut odpowiednio. Przy czym wzrost sumarycznego czasu rozmów w telefonii mobilnej wzrósł o 6% (chociaż w poprzednich latach dynamika wynosiła 10%) a w telefonii stacjonarnej nastąpił spadek o 15%.

Odpowiedz

9. ~Qwerty
1

2017-10-18 21:46:32

A co naciągają z umowami to naciągają... niech UKE lepiej zajmie się autoprzedluzaniem umów przez Orange o kolejne lata. Moja babcia miała umowę pierwotnie na 2 lata, spóźniła się z wypowiedzeniem o jeden dzień, Orange sam przedłużył umowę na kolejne 2 lata (ta sama taryfa, zero profitów, telefon stacjonarny). U cywilizowanych operatorów umowa po okresie podstawowym przechodzi na czas nieokreślony, a w Orange cwaniaki takie coś odwalają (telefon stacjonarny).

Odpowiedz

2017-10-18 20:13:27

zmieniłem na mobilny bo miałem tyle awarii że szlak mnie trafiał :/

Odpowiedz

7. cesarz
0

2017-10-18 19:36:31

Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile procent z połączeń idzie po kablu !!

Odpowiedz

6. wlo
-1

2017-10-18 19:22:00

4 - a ja korzystam i nie pamiętam kiedy miałem ostatnio awarię w sieci stacjonarnej...

Odpowiedz

5. wlo
1

2017-10-18 19:20:43

1 - po cholerę cytujesz definicję (moim zdaniem lepsza byłaby ta ustawowa) skoro mówisz o zupełnie czym innym?

Odpowiedz

4. ~marcellove
1

2017-10-18 19:18:19

Do 2 i 3 Tak,ja wiem,że usługa powrzechna dotyczy usług stacjonarnych ale mimo wszystko ferment sie ciągnie i ja osobiście z usług tej firmy nie skorzystam, tym bardziej z usługi stacjonarnej....

Odpowiedz

3. muchakk
1

2017-10-18 19:05:27

@1 Przecież te dopłaty są za usługę powszechną czyli linie stacjonarną, a nie za usługi mobilne...

Odpowiedz