DAJ CYNK

Netia w III kwartale 2018 roku - stabilne wyniki finansowe i ubytek klientów usług stacjonarnych

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

W wynikach finansowych za III kwartał 2018 roku Netia chwali się dobrymi wynikami finansowymi. Te są zbliżone do uzyskanych w II kwartale. Z drugiej strony operator stracił klientów usług stacjonarnych, głównie telefonii stacjonarnej.

Finanse

Na przychody w ogólnej kwocie 341 mln zł (spadek o 1% w stosunku do II kwartału 2018 roku) złożyło się 182 mln zł wypracowane na rynku usług biznesowych i 153 mln zł na rynku usług dla klientów indywidualnych oraz 6 mln zł wygenerowane przez spółkę Petrotel. Usługi szerokopasmowe operatora zapewniają 75% przychodów.

Skorygowany zysk EBITDA za III kwartał 2018 roku wyniósł 94 mln zł (wzrost o 1% w stosunku do II kwartału 2018), co oznacza marżę na poziomie 27,5%. Zysk EBITDA wyniósł w tym okresie 93 mln zł (wzrost o 1%). Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 21 mln (wzrost o 1 mln zł). Spółka osiągnęła dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) w wysokości 19 mln zł, zaś zadłużenie netto wyniosło na koniec września 213 mln zł (spadek o 10%), co stanowi dźwignię finansową w wysokości 0,54x Skorygowanego zysku EBITDA za rok 2017.

Usługi

Na rynku klientów indywidualnych na koniec III kwartału Netia świadczyła 1,439 mln usług (spadek o 13 tys. w stosunku do II kwartału 2018 roku). W ciągu kwartału operator stracił 17 tys. usług telefonii stacjonarnej i 6 tys. usług dostępu do Internetu. Przybyło usług mobilnych - 2 tys. i obecnie Netia ma ich 150 tys. Wzrosła liczba klientów telewizji, o 9 tys. do 202 tys.

Na koniec kwartału 741 tys. usług Netia świadczyła na sieciach własnych, w tym 65% usług dostępu do Internetu.

Średnio na jednego klienta przypada 1,66 usługi, a średni przychód z klienta utrzymuje się na poziomie 56 zł.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Netia