IDC: Rynek tabletów w 3Q2016
Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż tabletów maleje z każdym kolejnym kwartałem. Mimo wszystko w pierwszej piątce największych producentów znaleźli się tacy, którzy poprawili swoje wyniki.

Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż tabletów maleje z każdym kolejnym kwartałem. Mimo wszystko w pierwszej piątce największych producentów znaleźli się tacy, którzy poprawili swoje wyniki.
Liderem sprzedaży tabletów pozostaje Apple. iPady rozeszły się w III kwartale 2016 roku w 9,3 mln egzemplarzy, o 6,2% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Pomimo tego firma posiada obecnie większą część rynku (21,5%) niż przed rokiem (19,6%). Drugie miejsce utrzymał Samsung sprzedając 6,5 mln tabletów (15,1%), a trzecie miejsce zajmuje Amazon z ogromnym wzrostem w stosunku do ubiegłego roku - 319,9%.
Producent | Sprzedaż w 3Q2016 | Udział w rynku w 3Q2016 | Sprzedaż w 3Q2015 | Udział w rynku w 3Q2015 | Zmiana rok do roku |
1. Apple |
9.3 |
21.5% |
9.9 |
19.6% |
-6.2% |
2. Samsung |
6.5 |
15.1% |
8.1 |
16.0% |
-19.3% |
3. Amazon.com |
3.1 |
7.3% |
0.8 |
1.5% |
319.9% |
4. Lenovo |
2.7 |
6.3% |
3.1 |
6.0% |
-10.8% |
5. Huawei |
2.4 |
5.6% |
1.9 |
3.7% |
28.4% |
Inni |
19.0 |
44.2% |
26.9 |
53.2% |
-29.2% |
Suma |
43.0 |
100.0% |
50.5 |
100.0% |
-14.7% |


