Globalny rynek elektroniki noszonej w 3Q2020 według IDC: Apple wciąż liderem
W 3Q2020 w wielu krajach świata nastąpiło poluzowanie obostrzeń, wiec ludzie zaczęli wykazywać większą aktywność fizyczną, co wzmocniło popyt na elektronikę noszoną. Największym powodzeniem cieszył się sprzęt firmy Apple, która pozostawiła w tyle całą konkurencję.

W trzecim kwartale 2020 roku na światowe rynki trafiło 125 mln urządzeń z kategorii elektronika noszona, czyli między innymi smartwatchy i słuchawek - wynika z najnowszego raportu IDC. Jak zauważono, wiele krajów zaczęło łagodzić ograniczenia nałożone w związku z pandemią koronawirusa i otwierać swoje gospodarki w 3Q2020. To pomogło wzmocnić aktywność ludzi na świeżym powietrzu, podczas której przydatny jest sprzęt tego typu.
Zobacz: Samsung Galaxy Watch3: inteligentny zegarek po trzech miesiącach używania
Zobacz: Honor Watch GS Pro: zegarek sportowy, trochę turystyczny, trochę smart



Chociaż wiele firm zanotowało wzrosty sprzedaży elektroniki noszonej w miesiącach lipiec, sierpień i wrzesień 2020 roku, liderem rynku wciąż pozostała firma Apple, z udziałem na poziomie 33,1%. na podium znalazły się jeszcze dwie marki chińskie: Xiaomi (13,6% rynku) oraz Huawei (11,0% rynku). Tuż za podium Samsung (9,0%), a potem Fitbit i BoAt (po 2,6%). Szczegóły w poniższej tabeli.
Producent | Dostawy w 3Q2020 |
Udział w rynku w 3Q2020 |
Dostawy w 3Q2019 |
Udział w rynku w 3Q2019 |
Zmiana rok do roku |
Apple | 41,1 mln | 33,1% | 29,8 mln | 32,2% | +38,6% |
Xiaomi | 17,0 mln | 13,6% | 13,4 mln | 14,5% | +26,4% |
Huawei | 13,7 mln | 11,0% | 7,3 mln | 7,9% | +87,2% |
Samsung | 11,2 mln | 9,0% | 8,5 mln | 9,2% | +32,3% |
Fitbit | 3,3 mln | 2,6% | 3,5 mln | 3,8% | -6,2% |
BoAt | 3,3 mln | 2,6% | 0,8 mln | 0,8% | +316,9% |
Inni | 35,3 mln | 28,2% | 29,2 mln | 31,5% | +20,8% |
Razem | 125,0 mln | 100% | 92,5 mln | 100% | +35,1% |
Najpopularniejsze są słuchawki
Z danych IDC wynika, że wciąż najpopularniejszymi urządzeniami z kategorii elektronika noszona są słuchawki, które stanowią ponad połowę rynku. W ostatnim kwartale duży wzrost, szczególnie w porównaniu z 2Q2020, zanotowały zegarki i opaski fitness, których najwięcej dostarczyła na rynek firma Xiaomi. Na podium znalazły się też firmy Apple i Huawei. Szczegóły w tabeli.
Producent | Dostawy w 3Q2020 |
Udział w rynku w 3Q2020 |
Dostawy w 3Q2019 |
Udział w rynku w 3Q2019 |
Zmiana rok do roku |
Xiaomi | 13,5 mln | 24,5% | 10,5 mln | 23,8% | +27,8% |
Apple | 11,8 mln | 21,6% | 6,8 mln | 15,3% | +75,0% |
Huawei | 10,7 mln | 19,5% | 5,7 mln | 12,9% | +88,1% |
Fitbit | 3,3 mln | 5,9% | 3,5 mln | 7,9% | -6,2% |
Samsung | 2,8 mln | 5,1% | 2,8 mln | 6,2% | +1,8% |
Inni | 12,8 mln | 23,3% | 15,0 mln | 33,9% | -14,7% |
Razem | 54,8 mln | 100% | 44,2 mln | 100% | +24,0% |